مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

تقویت جریان‌های فرهنگی و هنری در اولویت ادارات ارشاد شهرستانها باشد

1401/11/05 - 12:43 - کد خبر: 86071
سید محمدحسین بلاغی

نصر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تقویت جریان‌های فرهنگی و هنری مبتنی بر ارزشهای اجتماعی و مفاهیم دینی و تربیت هنرمندان متعهد در اولویت ادارات ارشاد شهرستانی باشد.

به گزارش نصر، سیدمحمدحسین بلاغی، در جمع روسای ادارات ارشاد شهرستانهای استان، با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ و فرهنگسازی در جامعه، اظهار کرد: در برهه کنونی و مناسبات جهانی، احتمال درگیری نظامی به صفر رسیده و دشمنان بر حمله به حوزه فرهنگ متمرکز شده‌اند.
وی افزود: از این رو اهتمام ما باید بر تقویت جریان‌های فرهنگی و هنری مبتنی بر ارزشهای اجتماعی،‌ اسلامی،‌ انقلابی و مفاهیم اخلاقی باشد تا از این آسیب‌ها مصون باشیم.
بلاغی در ادامه به لزوم تقویت هسته‌های مردمی فرهنگ و هنر در استان و شهرستانها اشاره کرد و گفت: باید تدبیری اندیشیده شود تا فاصله ایجاد شده از جریان‌های مردم محور به حداقل برسد و هسته‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر فعال شود.
وی تاکید کرد: معیار حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهرستانها نیز با توجه به میزان ایجاد و تقویت هسته‌های مردمی فرهنگ و هنر در شهرستانها خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: برگزاری برنامه ها و جشنواره‌های مختلف و رویداد محور در شهرستانها خوب است اما این رویدادها نیز باید موجب جریان‌سازی شود.
وی آموزش هنر برای همه را یکی از رویدادهای ارزشمند و تاثیرگذار در این عرصه برشمرد و گفت: ما سعی خواهیم کرد با برگزاری دوره‌های تکمیلی، این رویداد مبارک را به جریانی ممتد و پیوسته در عرصه فرهنگ و هنر مبدل نماییم.
بلاغی از مدیران ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانها خواست تا برای ایجاد قطبیت و برند در یک یا دو رشته فرهنگی و هنری در شهرستان خود اقدام کنند.
وی تاکید کرد: تمام جشنواره‌های فرهنگی و هنری که در طول سالها در شهرستان‌ها برگزار می‌شود بازنگری خواهد شد تا محتوای جشنواره‌ها از لحاظ کیفی افزایش یابد.
بلاغی توجه ویژه به شهرستانها و تقویت این بخش را از رویکردهای اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد.
در این نشست روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به تبیین مسائل پیش روی این ادارات پرداختند.
انتهای پیام/

پژوهشیار