خبر/

فرماندار تبریز بر احیای بازی های بومی محلی تاکید کرد

1401/11/04 - 12:23 - کد خبر: 86001
جلسه

نصر: فرماندار تبریز بر احصاء موانع توسعه ورزش، سالم سازی محیط باشگاه ها و احیاء بازی های بومی و محلی تاکید کرد.

به گزارش نصر، علی جعفری آذر روز سه شنبه در نخستین نشست شورای تربیت بدنی و ورزش شهرستان تبریز اظهار کرد: با نهادینه کردن ورزش در بین عموم مردم، می‌توان به سمت قله‌های موفقیت در تمام زمینه‌ها پیش رفت.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در جوامع دانشگاهی بر سه اصل تحصیل، تهذیب و ورزش، گفت: تمامی دستگاه ها موظفند در این مسیر برنامه ریزی و اقدام کنند و شورای تربیت بدنی و ورزش شهرستان نیز نقش مهمی را در این خصوص ایفا خواهد کرد.
فرماندار تبریز گفت: ورزش یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های ایجاد شور و نشاط و شادابی در جامعه است
جعفری آذر اظهار کرد: ورزش، همچنین در افزایش اتحاد و غرور ملی بسیار حائز اهمیت است و هیچ عرصه ای مثل ورزش نمی تواند با یک پیروزی، یک رکورد شکنی و یک مدال باعث شادی شود و ما باید از این فرصت به بهترین شکل بهره بگیریم.
رئیس اداره ورزش و جوانان تبریز نیز اجرای مصوبات شورای عالی ورزش و تربیت بدنی در سطح شهرستان را مهم و گامی اساسی برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در بین تمام آحاد جامعه و ورزش شهرستان تبریز دانست.
مهدی نوایی افزود: ورزش شهرستان با داشتن ۷۱ هزار ورزشکار سازمان یافته و ظرفیت اماکن ورزشی سایر دستگاه ها می تواند در مسیر توسعه ورزش همگانی و قهرمان پروری و مدال آوری و در نهایت ایجاد غرور ملی گام بردارد.
وی ادامه داد: گام بعدی در شورای عالی ورزش و تربیت بدنی در شهرستان، هماهنگ سازی فعالیت های تربیت بدنی و ورزش شهرستان و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و رفع چالش ها و موانع توسعه ورزش شهرستان خواهد بود.
وی بیان کرد : بررسی زمینه های همکاری و هماهنگی سازمان ها و نهاد های شهرستانی، تصویب برنامه ها و طرح های ورزشی در جهت تسریع و تسهیل در انجام امور مرتبط با ورزش سازمان ها و نهادهای عضو شورا، ایجاد هماهنگی در استفاده از اماکن و تاسیسات ورزشی که در اختیار سازمان ها و نهادهای ذیربط می باشد و همچنین ارائه گزارش ادواری از عملکرد دستگاه های عضو شورای تربیت بدنی و ورزش شهرستان تبریز به دبیرخانه شورای عالی ورزش و تربیت بدنی از دیگر وظایف این شورا خواهد بود.
در این نشست مقرر شد ارگانها و نهادها مشخصات اماکن ورزشی و کاربری های ورزشی را به دبیرخانه شورای تربیت بدنی و ورزش ارسال و حمایت های لازم از تیم های حاضر در لیگ ها و تجربیات اساتید علمی ورزش و رایگان بودن ورزش همگانی و استفاده از اماکن ورزشی سایر دستگاه ها در توسعه ورزش همگانی و همکاری با دهیاری ها در اجرای برنامه های ورزش همگانی تاکید شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار