در اختتامیه کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار؛

خزعلی: دختران در دولت سیزدهم تاکنون ۸۷۷ مدال کسب کرده‌اند

1401/10/30 - 21:57 - کد خبر: 85733
انسیه خزعلی

نصر: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اینکه زنان با حفظ ارزش‌ها و هویت ملی و اسلامی در عرصه‌های گوناگون ملی و بین‌المللی به زیبایی درخشیدند، گفت: از نمونه‌های بارز درخشش زنان ساحت‌های ورزشی است که توانسته‌اند هزاران مدال را کسب کنند. در این دولت دختران تاکنون ۸۷۷ مدال کسب کرده‌اند.

به گزارش نصر، انسیه خزعلی روز جمعه در اختتامیه کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بانوان ایران توانستند رشد چشمگیری را در فعالیت های علمی فرهنگی و... بروز دهند و بی سوادی را ریشه کن کنند. در سلامت و بهداشت، جامعه هدف زنان به خوبی تحت پوشش سلامت قرار گرفت. نرخ امید به زندگی از ۵۴ سال به ۷۸ سال ارتقا یافت. نیمی از کادر درمان را زنان عهده دار شدند.
وی با بیان این‌که زنان با حفظ ارزش ها و هویت ملی و اسلامی خود در عرصه های گوناگون ملی و بین المللی به زیبایی درخشیدند، افزود: از نمونه های بارز درخشش زنان ساحت های ورزشی است که توانسته اند هزاران مدال را کسب کنند. در این دولت دختران تاکنون ۸۷۷ مدال کسب کرده اند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: همگی از تبعیض و نابرابری گله‌مند هستید. زن با وجود ظرفیت‌های خود و شرایط ویژه خلقتی خود به امری فراتر از تساوی می اندیشد. شما زنان فرهیخته بسیاری اوقات معتقد هستید به نام تساوی مواردی به زنان موکول شده که عین بی عدالتی است.
خزعلی با بیان اینکه زنان از الفاظ فریبنده عبور کرده اند، افزود: امروز زنان‌ما امری فراتر از تساوی، یعنی عدالت را خواهان هستند، عدالتی که هویت مقدس زنانه را به رسمیت بشناسد. همانگونه که باید از خشونت و آزار بانوان در هر شکل و سیاقی با وضع قوانین و اصلاح رویه و ارتقا فرهنگ پیشگیری کرد، ریحانه بودن زن لزوم حمایت از آنان را در خانواده و جامعه را مورد تاکید قرار میدهد.
وی گفت: زنان از حمایت پذیری عبور کرده اند و به زنان تاثیر گذار و نقش آفرین و پیشران تبدیل شده اند.
خزعلی افزود: عضویت و یا عدم عضویت در کمیسیون مقام زن، هرگز مانع تلاش زنان ایران برای ارتقا جایگاه زن و دفاع از حقوق آنان نیست.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در این اجلاس درهای مشترک را با یکدیگر باز کردیم و از راه حل های چند جانبه نه تک‌بعدی سخن‌ گفتیم و این‌ مقدمه ما را در مسیر برنامه هایی بلند مدت و میان مدت هدایت خواهد کرد. با رهنمودهای رهبری که پیشگام در دفاع از حقوق زن هستند و با عنایت ریاست محترم جمهور این مسیر را هموار می‌کنیم.
خزعلی با اشاره‌ به پیشنهادهای مختلف درباره زنان تصریح کرد: یکی از پیشنهادهای ما مشارکت در صندوق نوآوری و شکوفایی است که به صورت بین المللی در بخش دانش‌بنیان برای حمایت از زنان فعال وجود دارد.
همچنین پیشنهاد دوم را فعالیت در گروه سلامت و امنیت بانوان به منظور جلوگیری از فساد مالی، اداری و خشونت جنسی علیه زنان برشمرد.
وی همچنین مسابقات نوروزی بانوان را در حوزه‌های ورزشی را پیشنهاد دیگر عنوان کرد و گفت: برای حضور در ایران و شرکت در این مسابقه بزرگ از همه زنان توانمند در این همایش دعوت می‌کنیم.
به گزارش ایرنا، اولین کنگره بین‌المللی بانوان تاثیرگذار روز جمعه ۳۰ دی‌ ماه در سالن اجلاس سران با استقبال رسمی انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از همسران رؤسای دولت‌های کشورهای مختلف آغاز شد.
در این مراسم همسران روسای جمهور و نخست‌وزیر ارمنستان، بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان حضور داشتند.
در این‌ کنگره که از روز گذشته آغاز شده، ۳۰۰ میهمان خارجی از جمله ۷۰ نفر از مقامات و فعالان زن حوزه‌های مختلف اعم از وزرا، معاونان رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس به ایران آمده‌اند تا بدون رتوش رسانه‌های غرب صدای زنان ایرانی را بشنوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار