رئیس انجمن تجهیزات پزشکی؛

صرفه جویی ارزی یک و نیم میلیارد دلاری با تولیدات داخلی تجهیزات پزشکی

1401/10/29 - 15:13 - کد خبر: 85684
تجهیزات پزشکی

نصر: رئیس انجمن تجهیزات پزشکی گفت: تعداد محصولات در حوزه تجهیزات پزشکی به حدود چهار برابر رسیده است.

به گزارش نصر، احمد مسلمی، رئیس انجمن تجهیزات پزشکی گفت: در حال حاضر تعداد محصولات در حوزه تجهیزات پزشکی به حدود چهار برابر رسیده و ارزش تولیدات دو برابر شده است. برخی از شرکت های تولیدی در شرف تجاری سازی محصولاتشان هستند.
به گفته وی در حال حاضر یک سوم شرکت های حوزه تجهیزات پزشکی، دانش بنیان هستند. ارزش افزوده در حوزه تجهیزات پزشکی زیاد است و سرمایه گذاری در این زمینه در حال انجام است.
او افزود: ارزش تجهیزات پزشکی تولیدی حدود ۷۰۰ میلیون دلار است؛ اما اگر همین مقدار محصولات را وارد کشور می کردیم، باید یک و نیم میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شد و به نوعی تولیدات حوزه تجهیزات پزشکی، صرفه جویی ارزی یک و نیم میلیارد دلاری به همراه داشته است.
او ادامه داد: این همه پیشرفت در حوزه تجهیزات پزشکی در حالی است که کشور تحریم بوده و انتقال پول دچار مشکلاتی است و خرید مواد اولیه به خاطر تحریم ها به سختی انجام می شود و مشکلاتی در این خصوص وجود دارند.
او گفت: در حوزه واردات، مهم ترین گره و مشکل مربوط به خارج از کشور و بین المللی است. در دوران شیوع کرونا کاهش چشمگیری در زمینه واردات شاهد بودیم. الان حدود ۲۰ میلیون دلار ارزش صادرات محصولات تجهیزات پزشکی در کشور است. محصولات ما به کشورهای همجوار، آسیای میانه ، ترکیه، روسیه و ارمنستان صادر می شوند.
او افزود: در حال حاضر در زمینه تولید تجهیزات پزشکی در کشور در دو سال اخیر به پیشرفت و رشد خوبی دست پیدا کرده ایم؛ به طوری که تعداد شرکت های تولید کننده حدودا چهار برابر شده اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار