خبر/

نخبگان خانه‌دار می‌شوند؟

1401/10/28 - 22:41 - کد خبر: 85642
تولید مسکن

نصر: در راستای طرح نهضت ملی مسکن نخبگان، اخیرا نشست‌هایی بین نمایندگان مجلس و مسئولان بانکی درباره بررسی چگونگی تامین مسکن برای نخبگان و خوابگاه دانشجویان متاهل برگزار شده و در همین راستا امروز تفاهم‌نامه ساخت ۵۶۰ واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی یکی از دانشگاه‌ها به امضا رسید.

به گزارش نصر، مشکل مسکن برای جامعه‌ی علمی و دانشگاهی در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته و بعضا گلایه‌هایی درباره آن مطرح می‌شد. دولت سیزدهم در ماه‌های اخیر موضوع تامین مسکن برای نخبگان را مطرح کرده و در این راستا شهریور ۱۴۰۱ کلیات طرح نهضت ملی مسکن نخبگان به تصویب رسید. البته پیش از آن تفاهم‌نامه‌هایی بین بنیاد ملی نخبگان با دانشگاه‌های بزرگ مراکز استان در سرتاسر کشور به امضا رسیده بود.
در این راستا اواخر آبان ماه تفاهم‌نامه تامین مسکن برای نخبگان بین شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور تامین مسکن نخبگان یکی از دانشگاه‌های کشور به امضا رسید. دهقانی فیروزآبادی ـ رییس بنیاد ملی نخبگان، این رویداد را آغاز جریان نهضت تولید مسکن نخبگانی عنوان کرد. علیرضا زاکانی شهردار تهران هم گفت که پاسخ‌گویی به نیازها و خدمت به نخبگان در کنار خدمت به همه اقشار از اولویت‌های شهرداری است.
امروز هم تفاهم‌نامه‌ای بین گروه مالی بانک مسکن و دانشگاه صنعتی شریف با هدف احداث خوابگاه دانشجویی متاهلی و ساخت ۵۶۰ واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی این دانشگاه به امضا رسید.
علی عسکری ـ سرپرست بانک مسکن در جریان این برنامه گفت: اخیرا در مجلس شورای اسلامی درباره مسکن نخبگان و خوابگاه دانشجویان متاهل جلساتی برگزار شده و بانک مسکن هم آمادگی دارد که به عنوان یک کار ملی در این زمینه حمایت لازم را انجام دهد.
وی افزود: ظرفیت لازم در راستای تامین مسکن نخبگان و راه‌های مختلفی برای تامین مالی این طرح وجود دارد و امضای این تفاهم نامه نیز به عنوان مقدمه و آغاز این راه بسیار ارزشمند است تا یک کار بنیادین و پایه‌ای برای دانشگاه‌ها انجام شود و بانک مسکن هم علاقه‌مند است که در این حوزه به سهم خود نقشی ایفا کند.
رسول جلیلی ـ رئیس دانشگاه صنعتی شریف هم ابراز امیدواری کرد در گام نخست، ساخت ۵۶۰ واحد مسکونی برای اعضای هیات علمی این دانشگاه  با همکاری گروه مالی بانک مسکن هرچه سریعتر اجرایی شود.
هم‌چنین سعید شیرزادی ـ مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن از آمادگی بانک مسکن برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای پژوهشی و آموزشی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار