گزارش/

تراکتور خِمز به دنبال شروعی بهتر در دور برگشت

1401/10/28 - 12:53 - کد خبر: 85601
تیم تراکتور

نصر: هفته شانزدهم و آغازین دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاهی ایران، طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه با انجام هشت دیدار در شهرهای مختلف پیگیری می‌شود و تیم تراکتور در روز پایانی این هفته از مسابقات برای تلافی شکست دور رفت و همچنین شروعی بهتر در دور برگشت، به مصاف گل گهر سیرجان می‌رود.

به گزارش نصر، تیم فوتبال تراکتور این فصل از رقابت ها را با سرمربیگری قربان بردیف آغاز کرد اما این سرمربی ترکمن در میانه راه، تراکتور را تنها گذاشت تا مسئولان این تیم پاکو خمز اسپانیایی را جانشین بردیف در تیم کنند.
خمز که آشنایی چندانی با لیگ ایران نداشت در چهار بازی پایانی دور رفت به عنوان سرمربی با این تیم موفق به شکست تیم های پیکان و استقلال شد و به رغم قبول شکست مقابل نساجی و تساوی برابر مس کرمان، نگاه ها را متوجه خود کرد و به یکباره به چهره محبوب تراکتوری ها تبدیل شد.
فوتبالی که بازیکنان تراکتور در چند بازی گذشته از خود ارایه دادند مورد پسند هواداران بوده و یاد دوران سرمربیگری تونی اولیویرا پرتغالی را در اذهان آنها زنده کرده است و اگر این روند در بازی های دور برگشت ادامه داشته باشد به طور یقین ارتباط بین باشگاه و هواداران که به دلیل برخی رفتارهای غیرحرفه ای مسئولان تیم، سرد شده دوباره بهبود می یابد و تراکتور دوباره می تواند رده های بالای جدول را برای خود هدف قرار دهد.
تراکتور در آغاز دور برگشت از لیگ برتر به مصاف تیمی می رود که نخستین شکست فصل را بر این تیم تحمیل کرد، گل گهر در هفته نخست این فصل از رقابت ها در سیرجان با نتیجه ۲ بر یک تراکتور را مغلوب کرد و نشان داد یکی از تیم های مدعی این فصل است و رده دومی این تیم در جدول نیز موید این نکته است.

برتری آماری از آن تراکتور
دو تیم در ادوار رقابت های لیگ برتر، هفت بار رو در روی هم قرار گرفته اند که نتیجه این بازی ها، سه برد برای تراکتور، ۲ برد برای گل گهر و ۲ تساوی برای ۲ تیم بوده است، تراکتور در این بازی ها به رغم برد بیشتر، هفت گل زده و در مقابل هشت گل دریافت کرده است.
در مصاف های ۲ تیم در تبریز، تراکتور ۲ بار تیم برتر میدان شده و در یک بازی نتیجه به مساوی کشیده شد و در واقع تیم سیرجانی تاکنون در تبریز موفق به شکست تراکتور نشده است.
بهترین برد شاگردان امیر قلعه نویی در مصاف های ۲ تیم، برد چهار بر یک در سیرجان در فصل بیست و یکم بود و بهترین برد تراکتور نیز برد ۲ بر یک باز در سیرجان بود که در فصل بیستم رقم خورد.
از آخرین بردی که تراکتور مقابل گل گهر داشته حدود ۲ سال می گذرد و شاگردان پاکو خمز در این بازی به برتری در این بازی و تلافی شکست دور رفت و صعود در جدول رده بندی هستند.
برتری تراکتور در این بازی در صورتیکه مس رفسنجان در مصاف با نساجی موفق به گرفتن سه امتیاز نشود تراکتور را یک پله در جدول بالا می رود اما برتری گل گهر تغییری در رده جدولی این تیم ایجاد نمی کند اما فاصله امتیازی با تیم پرسپولیس صدرنشین رقابت ها را حفط و یا کمتر خواهد کرد ضمن اینکه باخت گل گهر در این دیدار، می تواندسقوط ۲ پله ای این تیم را به دنبال داشته باشد همچنان که باخت تراکتور می تواند این تیم را تا ۲ رده در جدول پایین بیاورد.
تساوی در این دیدار نیز بیشتر به سود دیگر تیم ها و رقیبان خواهد بود از این رو تراکتور در گل گهر در این بازی به دنبال کسب سه امتیاز هستند و میل تراکتور کمی بیشتر از تیم سیرجانی است.

آلوز و عباس زاده غایبان بزرگ این دیدار
ریکاردو آلوز از سرشناس ترین چهره های غایب در این دیدار است و به دلیل چهار کارته بودن این بازی را از دست داده است همچنین محمد عباس زاده گل زن ترین بازیکن تراکتور و لیگ، در این بازی به دلیل مصدومیت، غایب است و پاکو خمز همانند بازی های قبل، به احتمال زیاد از رضا اسدی در پست فوروارد در این بازی نیز استفاده کند.

کارشناس فوتبال: مساوی بدترین نتیجه است
پیشکسوت و کارشناس فوتبال درباره بازی تراکتور با گل گهر گفت: تراکتور می تواند در این بازی برنده بازی شود و نباید به مساوی فکر کند چرا که مساوی در این بازی بدترین نتیجه به ویژه برای تراکتور است.
اصغر اعتباری افزود: گل گهر بازیکنان دونده ای دارد که در هر صحنه درگیر می شوند و البته تراکتور نیز در هفته های اخیر بازی روانی را به نمایش گذاشته از این رو یک بازی حساس پیش روی ۲ تیم است.
وی خاطر نشان کرد: پاکو خمز به چند بازیکن برای تقویت تیم در پست های دفاع و حمله نیاز دارد و نباید در باد چند برد بخوابد و باید به دنبال جذب سریع تر این بازیکنان باشد.

بیژن حیدری این دیدار را سوت می زند
بر اساس اعلام کمیته داوران فدراسیون فوتبال، داوری این دیدار به بیژن حیدری سپرده شده و محمدرضا منصوری، امید افخمی و محمدباقر پورباقر، وی را در امر قضاوت این دیدار یاری خواهند کرد.
محمدرضا فلاح نیز به عنوان ناظر داوری در کنار زمین حضور خواهد داشت.
دیدار تیم های تراکتور و گل‌گهر سیرجان در چارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه های کشور ساعت ۱۵ روز شنبه یکم بهمن‌ماه در تبریز برگزار می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار