رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان : 

11 مدرسه در منطقه مهربان نیاز ضروری به نوسازی و مقاوم سازی دارند

1401/10/27 - 09:11 - کد خبر: 85515
جلسه

نصر: بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان از ضرورت نوسازی و مقاوم سازی 11 مدرسه شهر و روستائی در منطقه خبر داد و خواستار تلاش بیشتر نهادهای نهادهای محلی از جمله شوراهای اسلامی روستاها و شورای اسلامی بخش برای جذب مشارکت هر جه بیشتر خیرین شد.

به گزارش نصر ، همزمان با هفته شورای آموزش و پرورش ، ششمین جلسه شورای آموزش  و پرورش منطقه مهربان با حضور حجت الاسلام و المسلمین رحمتی امام جمعه منطقه مهربان ، شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای مهربان، شربیان، دوزدوزان، فرماندهی انتظامی منطقه مهربان و دیگر اعضای شورای آموزش و پرورش منطقه به ریاست مهندس علیرضا ابراهیمی بخشدار بخش مهربان در سالن اجتماعات مدیریت  اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین رحمتی امام جمعه منطقه مهربان در سخنانی ، حجاب را مصونیت برای بانوان عنوان کرد و افزود: اگر حجاب از بین برود عفت از بین می رود و اگر عفت از بین برود تربیت تخریب می شود و لذا متولیان امر باید با کسانی که کشف حجاب می کنند برخورد جدی نمایند. 
امام جمعه مهربان به اهمیت وحدت در جامعه اشاره نموده و افزود: وحدت باعث ایجاد امید در جامعه می شود و هر کسی که در مسئولیت خود به حفظ وحدت در جامعه کمک کند در واقع به ایجاد امید در جامعه کمک کرده است. 
حجت الاسلام و المسلمین رحمتی افزود: دشمنان تلاش می نمایند ایران اسلامی را منزوی کنند ولی برعکس خودشان منزوی شده و ایران اسلامی قدرتمند شده است. 
سید یعقوب یعقوبی مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان در سخنانی با قدردانی از زحمات نمایندگان مدیران مدارس منطقه  و انجمن اولیاء و مربیان در شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان که 2 سال نهایت همکاری را با مجموعه آموزش و پرورش منطقه داشتند برای نمایندگان جدید مدیران مدارس و انجمن اولیاء و مربیان مدارس منطقه در شورای آموزش و پرورش آرزوی توفیق نمودند.
دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان از زحمات و تلاش های حمید نیکورای شهردار سابق مهربان که در ایام حضور و عضویت شان در شورای آموزش و پرورش منطقه ، در راستای پیشبرد اهداف دستگاه تعلیم و تربیت در منطقه تلاش نمودند تقدیر و تشکر کرد و برای ایشان در مسئولیت جدیدشان در شهرداری کلانشهر تبریز، آرزوی توفیق نمود. 
مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان از اهتمام ویژه خیرین بزرگوار برادران مردانی آذری ، حاج کرامت اسدی دمیرچی، حاج شیرمحمد عسگری، حاج عباس محمدی، حاج اکبر اسماعیلی و دیگر خیرین بزرگوار و نیک اندیش که برای توسعه، نوسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی در منطقه مهربان تلاش می کنند قدردانی کرد و برای شادی روح مرحوم حاج غلامرضا مردانی آذری ، مرحوم حاج علی مردانی آذری و مرحوم حاج حسین عباسیان درود و صلوات فرستاد و برای شان که خدمات ماندگار و باقی الصالحات از خود به جای گذاشته اند طلب رحمت و مغفرت کرد. 
یعقوبی اظهار امیدواری کرد با توجه با استقبال خوب خیرین بزرگوار مدرسه ساز از امر مقدس مدرسه سازی در منطقه مهربان، روند توسعه ، نوسازی و مقاوم سازی مدارس در منطقه مهربان شتاب بیشتری گیرد و انتظار می رود که اعضای شورای آموزش و پرورش در خصوص جذب خیرین اهتمام بیشتری داشته باشند. 
مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان به برگزاری جهارمین دوره کنکور سراسری در منطقه مهربان اشاره نمود و افزود: منطقه مهربان تنها منطقه ای است که شاهد برگزاری کنکور سراسری در آن هستیم و اداره آموزش و پرورش منطقه مهربان برای برگزاری موفقیت آمیر کنکور سراسری نهایت همکاری و تعامل را با سازمان سنجش کشور دارند. 
دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز  3 دوره کنکور سراسری در منطقه مهربان افزود: خوشبختانه در 3 دوره گذشته حتی یک مورد تخلف هم در خصوص برگزاری روند کنکور سراسری در این منطقه مشاهده نشده است که لازم است از زحمات تمامی مدیران عضو شورای اداری بخش مهربان ، اعضای شورای آموزش و پرورش ، نیروهای زحمتکش نظامی ، انتظامی و امنیتی  بویژه دستگاههای خدمات رسان و تمامی دست اندرکاران برگزاری کنکور در منطقه نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم و قطعاً موفقیت بدست آمده مرهون زحمات همه مدیران و بویژه  نیروهای زحمتکش نظامی ، انتظامی و امنیتی که در خصوص تامین امنیت روند برگزاری کنکور زحمات زیادی متحمل می شوند است و به نوبه خود قدردان همه این زحمات هستیم.
در ادامه و پس از استماع نظرات اعضای شورای آموزش و پرورش و دیگر مدیران و خیرین مدعو جلسه ، مهندس علیرضا ابراهیمی بخشدار بخش مهربان ورئیس شورای آموزش و پرورش منطقه در سخنانی  با قدردانی از زحمات صورت گرفته و گزارش های مثبتی که در جلسه ارائه گردید از همراهی و همکاری امام جمعه منطقه مهربان در روند توسعه و پیشرفت منطقه قدردانی کرد.
رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان روند عملیات اجرایی توسعه، نوسازی و مقاوم سازی مدارس در منطقه را بسیار امید بخش و در نوع خود بی نظیر عنوان کرد و افزود: در سال جاری شاهد اقدامات خوبی در روند نوسازی و مقاوم سازی مدارس شهری و روستائی در منطقه مهربان هستیم و خوشبختانه چندین مدرسه با استانداردهای روز تحویل آموزش و پرورش منطقه مهربان گردیده و چندین مدرسه نیز با مشارکت خیرین در حال احداث بوده و با توجه به تفاهم نامه های امضاء شده عملیات اجرایی احداث چند مدرسه نیز در سال آتی با مشارکت خیرین شروع خواهد گردید که با توجه به وضعیت نامناسب برخی مدارس تلاش می شود در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد. 
نماینده عالی دولت در منطقه مهربان با اشاره به فعالیت 80 مدرسه در منطقه مهربان از نیاز ضروری 11 مدرسه به نوسازی و مقاوم سازی خبر داد و افزود: وضعیت 11 مدرسه در مناطق شهری و روستائی منظقه مهربان وضعیت چندان مناسبی نیست و باید تلاش شود تا این مدارس نیز،  هر چه سریعتر با کمک خیرین و همراهی اداره کل توسعه ، نوسازی و تجهیز  مدراس استان آذربایجانشرقی نوسازی و مقاوم سازی شوند. 
بخشدار بخش مهربان تاکید کرد: وجود برخی مشکلات بخاطر فقدان مسائل آموزشی مناسب است و وقتی فضا برای تعلیم و تربیت مناسب نباشد دافعه جای جذابه را خواهد گرفت و باید تلاش نماییم تا جذابه همواره بیشتر از دافعه باشد و دافعه به صفر و یا حداقل ممکن برسد. 
ابراهیمی با اشاره به وجود تنوع در شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: ارکان شورای آموزش و  پرورش متنوع است و نهادهای محلی که در قالب شورای آموزش و پرورش فعالیت می کنند در قبال مناسب سازی مدارس مسئولیت دارند و باید نهایت تلاش و همت خود را برای جذب خیرین فراهم نمایند. 
رئیس شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان تاکید کرد: خیرین منطقه بویژه خیرین منطقه که در کلانشهرها ساکن هستند با توجه به دلسوزی که دارند ظرفیت بزرگی برای منطقه محسوب می شوند و باید تلاش نماییم این ظرفیتها را در راستای توسعه و پیشرفت منطقه به کار گیریم و خوشبختانه خیر مدرسه ساز حاج کرامت اسدی دمیرچی که در امر مدرسه سازی در کشور فعالیت گسترده ای دارند در زمینه عمرانی نیز دست به کار شده و سیل بند روستای دمیرچی که در دهه مبارک فجر به بهره برداری خوهد رسید یکی از اقدامات مشترک بخشداری مهربان و این خیر نیک اندیش می باشد که حدود 20 میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است، ضمن آنکه تلاش می کنیم از ظرفیت های بالای این انسان وارسته در دیگر امور نیز استفاده نماییم .
بخشدار مهربان با اشاره به برگزاری کنکور سراسری در منطقه مهربان برای چهارمین دوره متوالی و دعوت از تمامی مدیران و اعضای شورای اداری ، شورای آموزش و پرورش و تمامی دستگاههای خدمات رسان برای کمک به برگزاری چهارمین دوره کنکور سراسری در منطقه مهربان با توجه به شرایط جوی منطقه اظهار داشت: برای اولین بار کنکور سراسری در فصل زمستان برگزار می شود و قطعاً شرایط متفاوتی با دوره قبلی دارد و لذا باید همه پای کار باشند و محیطی امن و راحت برای شرکت کنندگان در کنکور سراسری که فرزندان منطقه هستند فراهم نمایند و هیچ کوتاهی و سهل انگاری در این زمنه از هیچکس پذیرفته نیست. 
ابراهیمی با اشاره به تهمید مقدمات لازم برای اسکان افرادی که از روستاهای دورافتاده از روز قبل از برگزاری کنکور در شهر مهربان حضور داشته باشند اظهار امیدواری کرد که چهارمین دوره کنکورسراسری با آرامش و امنیت کامل و بدون هرگونه کوچکترین مسائل حاشیه ای در منطقه مهربان برگزار گردد و با توجه به اهتمام ویژه و پای کار بودن منطقه قطعاً این مهم امسال با قوت بیشتری تحقق خواهد یافت.
در این جلسه که جمعی از خیرین مدرسه یار نیز حضور داشتند از زحمات آنها با اهدای تندیس یادبود و  لوح سپاس تقدیر و ضمن قدردانی از زحمات نمایندگان مدیران مدارس و انجمن اولیاء و مربیان که در دوره جدید حضور نخواهند داشت حکم انتصاب و عضویت 2 ساله  نمایندگان منتخب مدیران و انجمن اولیاء و مربیان مدارس در شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان به آنها اهداء گردید.
قاسم وفادار مهربانی، حسین میرابراهیمی قزلجه و حمید اسدنژاد قیصریه نمایندگان انجمن اولیاء و مربیان مدارس شهری و روستائی منطقه و حمیده اسلامی، سجاد پهلوانی و اکبر آذری نمایندگان مدیران مدارس شهری و روستائی منطقه در شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان هستند که حکم انتصاب آنها  توسط علی رادی پور سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان آذربایجانشرقی امضاء و در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه مهربان به آنها اهداء گردید. 
انتهای پیام/

پژوهشیار