قهرمان سنگین وزن حرفه ای بدنسازی جهان؛

فدراسیون تمایلی به پیشرفت ورزشکاران ندارد

1401/10/26 - 16:11 - کد خبر: 85489
بهروز تابانی

نصر: قهرمان سنگین وزن حرفه ای بدنسازی جهان گفت: متاسفانه فدراسیون در کسب ویزا کمک نکرد و اگر با شورای برون مرزی رایزنی می کرد قطعا راحت تر می توانستم ویزای آمریکا را بگیرم و در مسترالمپیا حاضر شوم اما فدراسیون بدنسازی ایران تمایلی به پیشرفت ورزشکاران ایرانی ندارد.

به گزارش نصر، بهروز تابانی، بدنساز اهل سراب، قهرمان سنگین وزن حرفه ای بدنسازی جهان و سومین بدنساز ایرانی که امسال توانسته بود به مسابقات مستر المپیا (معتبر ترین مسابقات بدنسازی جهان) راه یابد ولی به علت مشکلات ویزا این مسابقات مهم را از دست داد، در گفتگوی اختصاصی با نصر با بیان اینکه مسئولان علاقه ای به این رشته ندارند، گفت: مشخص نیست مشکل اکثر اقشار جامعه با این رشته ورزشی چیست این درحالی است که بدنسازی یکی از پرمدال ترین ورزش های استان است و بنظر می رسد مسئولان، ورزشکاران این رشته را دوست ندارند.
وی در ادامه افزود: 10 سال است بصورت حرفه ای در این رشته حضور دارم و در این چند سال بجز اسپانسر هایی که داشتیم هیچ مسئول و ارگانی از ما حمایت نداشته است و تنها هنگام برگشت از مسابقات جهانی از طرف هیات بدنسازی جهان مورد تقدیر قرار گرفتم.
تابانی با بیان اینکه به عنوان جوانترین ورزشکار حرفه ای ایران معرفی شده است، خاطر نشان کرد: در سن 23 سالگی کارت حرفه ای خود را دریافت کردم و اگر از همان زمان حمایت می شدم قطعا زودتر به مستر المپیا هم راه یافته بودم. امسال هم پس از مرحوم بیت الله عباسپور و هادی چوپان به عنوان سومین ایرانی مجوز حضور در مسابقات مستر المپیا را بدست آوردم ولی چون مشکل ویزا حل نشد، بنابراین این مسابقات را از دست دادم.
تابانی در خصوص عدم کسب ویزای آمریکا برای حضور در مسابقات مستر المپیا 2022 تصریح کرد: متاسفانه فدراسیون در کسب ویزا کمک نکرد و اگر با شورای برون مرزی رایزنی می کرد قطعا راحت تر می توانستم ویزای آمریکا را بگیرم. فدراسیون بدنسازی ایران تمایلی به پیشرفت ورزشکاران ایرانی ندارد و همین موضوع سبب شد تا از ورزشکاران ایرانی حمایت نشود. در این دوره از مسابقات مستر المپیا رقیبی که یکبار شکست داده بودم در مسابقات ششم شد و اگر در مسابقات حضور داشتم مطمئناً جزء هفت نفر اول می شدم.
این قهرمان بدنسازی جهان با بیان اینکه از چند کشور دنیا از جمله جمهوری آذربایجان پیشنهاد تغییر تابعیت داشته است، افزود: در شرایط فعلی به هر کشوری بخواهیم قطعا براحتی می توانیم برویم و حتی شرایطی برایم در یکی از کشورها ایجاد کرده اند که درآمد بسیار بالایی داشت ولی با این شرایط بازهم نرفتم چراکه من ریشه در این خاک دارم و همه خانواده ام در ایران حضور دارند.
بغیر از آن دوست دارم در وطنم باشم و نمی توانم در کشور بیگانه باشم. بسیاری از بدنسازان آذربایجان شرقی نمادی از این رشته برای کشور هستند و رفتن هرکدام از آن ها برای آذربایجان شرقی و ایران چیزی جز از دست دادن یک قهرمان نخواهد داشت و به بار آمدن یک قهرمان در این رشته سال ها زمان می برد اما اگر شرایط به این شکل برود تصمیم دیگری خواهم گرفت.
بهروز تابانی در خصوص برخی بی احترامی هایی که نسبت به او صورت گرفته است، اظهار داشت: زمانی که برای خدمت سربازی با نظام وظیفه شهرستان سراب صحبت کردم، قول معافیت به من دادند و اعلام کردند کار معافیت من تمام شد بنابراین در آستانه مسابقات جهانی وارد رژیم مخصوص شدم اما زمانی که پدر و مادرم را برای ثبت معافیت به بیمارستان بردم، تمام افرادی که برای معافیت آمده بودند معاف شدند بجز من که شاید حضورم در این رشته بود. کسانی که در آنجا حضور داشتند از عنوان قهرمانی جهان من اطلاع داشتند و به همین خاطر مرا تخریب شخصیتی می کردند و به خاطر ظاهرم من را رد کردند و همین موضوع باعث عقب افتادگی من از مسابقات شد. 
قهرمان بدنسازی جهان افزود: ما هیچوقت به ورزش به چشم تجارت نگاه نکردیم و مثل بسیاری از افراد این رشته از هر طریقی پول به جیب نزدیم. متاسفانه اسپانسر ها هم از ما می خواهند مکمل هایشان را تبلیغ کنیم تا پورسانتی به ما دهند در حالی که ورزشکار حرفه ای نباید چنین درآمدی داشته باشد. البته در منطقه خودمان هم بخش خصوصی حمایت نمی کنند این درحالی است که هادی چوپان به شدت توسط همشهریانش حمایت می شود اما در اینجا حتی کانال های خبری شهرستان هم خبر مارا پوشش نمی دهند. بجز این موارد من در حال حاضر باشگاهی هم برای تمرین ندارم و با توجه به اتمام زمان اجرا باشگاه مجبورم باشگاه را ترک کنم.
وی در پایان با گلایه مندی گفت: همیشه حسرت این را می خورم که جزء معدود بدنسازان پرافتخار ایران هستم اما باشگاهی ندارم و مسئولان هم می توانند این مشکل را برایم حل کنند ولی نکردند.
با این وجود اعلام می کنم اگر باشگاهی پیدا نکنم از تبریز خواهم رفت و در جایی دیگر ورزش را ادامه دهم. ورزشکاران یک شبه تصمیم به مهاجرت نمی گیرند و وقتی با ورزشکاران چنین رفتار می شود ورزشکارهم از کشور می رود و با پرچم کشور دیگر به مسابقات می آید.
 انتهای پیام/

پژوهشیار