: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی؛

مشترکان گاز با یک درصد کاهش مصرف مشمول سه درصد بخشودگی می‌شوند

1401/10/24 - 16:32 - کد خبر: 85332
گاز، قطعی گاز

نصر: مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اعلام اینکه مصرف گاز در استان به ۴۲.۵ میلیون متر مکعب رسیده است، گفت: مشترکان گاز با یک درصد کاهش مصرف نسبت به زمان مشابه سال گذشته مشمول سه درصد بخشودگی می‌شوند

به گزارش نصر، نادر کمالی روز شنبه در گفت و گوییی با درخواست از مردم برای مصرف بهینه گاز خانگی، گفت: یک درجه کاهش دما در منازل ۶ درصد کاهش مصرف گاز را به دنبال دارد به طوری که کاهش دمای اتاق از ۲۰ به ۱۸ درجه سانتیگراد ۱۲ درصد صرفه جویی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه این صرفه جویی انرژی در قبض گاز مشترکان دیده خواهد شد، افزود: تاکنون شرایط به گونه ای مدیریت شده که در بخش خانگی و تجاری نارضایتی پیش نیامده است.
کمالی با اشاره به اینکه مصرف گاز در تعطیلی روز جمعه با کاهش همراه بوده است، گفت: اما تعطیلی امروز /شنبه/ متفاوت خواهد بود و اگر بتوانیم مصرف گاز را در آذربایجان شرقی ثابت نگه داریم به هدف تعطیلی روز جاری دست پیدا کردیم.
وی ادامه داد: ۶۷ درصد مصرف گاز کشور مربوط به مصرف خانگی است و اگر روند مصرف بیش از این افزایش یابد امکان قطع جریان گاز در آذربایجان شرقی وجود دارد.
کمالی از مردم استان خواست تا با مصرف درست و بهینه گاز از کاهش فشار گاز جلوگیری کنند تا همه هموطنان از امکان بهره مندی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.
وی یادآور شد: افزایش مصرف گاز به صنعت استان نیز آسیب می زند؛ اکنون گاز صنایع گروه های «آ» و «ب» مثل کوره های آجرپزی قطع شده و در صورت افزایش مصرف، دیگر گروه های صنایع نیز ممکن است حایز شرایط قطع جریان گاز شوند.
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه پایداری شبکه گاز منوط به نحوه مصرف مردم است، گفت: تامین مصرف گاز خانگی دغدغه اصلی مسوولان استان است و اگر لازم شد قسمتی دیگر از گاز بخش صنعت قطع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، تعداد مشترکین گاز در آذربایحان شرقی بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک است و تاکنون ۹۸ درصد خانوار روستایی و ۱۰۰ درصد خانوار شهری در استان به مدار مصرف گاز متصّل شده اند.
حدود ۶۵ درصد مصرف گاز استان مربوط به بخش خانگی، ۲۱ درصد صنعتی، چهار درصد خودرویی و ۱۰ درصد عمومی است.
به دنبال بارش برف روزهای گذشته دماهی هوا در آذربایجان شرقی به طور محسوس پایین آمده است، برودت هوا و افزایش مصرف گاز موجب شد که امروز نیز مدارس استان غیرحضوری برگزار شود و ادارات نیز تعطیل شوند.
به گزارش هواشناسی احتمال بارش در نواحی جنوبی و شرقی استان آذربایجان شرقی و همچنین ماندگاری هوای سرد در جو استان پیش بینی می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار