خبر/

نمازگزاران تبریزی اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت را محکوم کردند

1401/10/23 - 17:20 - کد خبر: 85269
راهپیمایی

نصر: نمازگزاران تبریزی پس از اقامه نماز جمعه همزمان با سراسر کشور در محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو راهپیمایی کردند.

به گزارش نصر، نمازگزاران تبریزی پس از اقامه نماز به سمت میدان ساعت تبریز راهپیمایی کردند علاوه بر سیاست‌های ضددینی دولت فرانسه و اقدام شنیع نشریه فرانسوی شارلی ابدوو، دخالت دولت‌های غربی از جمله آلمان و انگلیس در امور داخلی ایران را محکوم کردند.
مردم تبریز در این راهپیمایی با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و با مشت‌های گره کرده، فریاد الله اکبر، لا اله الا الله، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه سر دادند و خواستار برخورد با عوامل اقدام موهن نشریه فرانسوی شدند.
در بیانیه پایانی این راهپیمایی اعلام شد: تردیدی نیست که اهانت‌های گذشته به ساحت نورانی و مقدس قرآن کریم و پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اخیراً هم به جایگاه مرجعیت با هدایت اربابان صهیونیستی بوده است، اما این حلقه نامبارک آمریکا، سعودی، صهیونیستی و نوکرانشان همچون فرانسه بدانند که با توهین و جسارت راه به جایی نخواهند برد، بلکه ملت‌ها را بیدارتر و در مقابله با استکبار آنها مصمم‌تر می‌نماید و این اقدام طبق اصول و موازین حقوق بین‌الملل نه تنها به هیچ وجه با اصل آزادی بیان قابل توجیه نیست بلکه هتک حرمت شخصیت‌ها و ملت‌ها و راه‌اندازی کارزار ناسزاگویی، دروغ پراکنی و نفرت‌افکنی مصداق بارز نقض حقوق بشر می‌باشد.
در این بیانیه تاکید شد: مردم آذربایجان‌شرقی در کنار ملت ملت مسلمان ایران، ضمن اعلام انزجار و خشم شدید از این‌گونه اقدامات نفرت آمیز، دولت فرانسه را مسؤول عواقب این اهانت بی‌شرمانه علیه مقدسات مسلمانان جهان می‌دانند.
به گزارش ایرنا، مردم استان در سایر شهرستان ها هم پس از اقامه نماز جمعه اقدام نشریه فرانسوی را محکوم کردند.
نشریه شارلی ابدو در پی اقدام سخیف خود مبنی بر راه‌اندازی یک مسابقه بین‌المللی برای رسم کاریکاتور، ویژه‌نامه ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را با تصاویری به شدت موهن همراه با الفاظ و عباراتی زشت و توهین‌آمیز به این امر اختصاص داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار