رییس پلیس فتا استان خبر داد:

اجرای طرح پویش کودکان سایبری برای ایمن‌سازی آنان در فضای مجازی در آذربایجان شرقی

1401/10/22 - 14:54 - کد خبر: 85210
کودکان سایبری

نصر: رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: طرح پویش کودکان سایبری با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و راهکارهای اثربخش برای ایمن سازی فرزندان در این فضا در این استان اجرا می شود.

به گزارش نصر، سرهنگ محسن محمودی، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این پویش از شنبه ۲۴ دی آغاز و تا ۲۹ همین ماه ادامه می یابد، افزود: بهره مندی بیشتر از فرصت ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کاهش شکاف دیجیتال بین والدین و کودکان، پیشگیری از آسیب های ناشی از استفاده ناصحیح از فضای مجازی برای کودکان و ارتقای سطح دانش و مهارت استفاده مناسب از شبکه های اجتماعی از اهداف این پویش است.
وی با بیان اینکه پویش کودکان سایبری همزمان با سراسر کشور، برای سومین سال متوالی در این استان برگزار می شود، اظهار داشت: در زمان کنونی کودکان و نوجوانان با حضور در فضای مجازی امکان مواجه با انواع خطرات و تهدیدات در این فضا را دارند به همین دلیل والدین و کارشناسان امر آموزش در مدارس باید توجه ویژه‌ای به کودکان در فضای آنلاین داشته باشند تا با ارایه آموزش های لازم آنان را از هرگونه خطر احتمالی دور نگه دارند.
رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تمامی سنین به خصوص افراد کم سن و سال باید سواد و مهارت استفاده صحیح و درست از فضای مجازی را داشته باشند، گفت: هرچقدر آگاهی بخشی و فرهنگ سازی در این خصوص ایجاد شود، آسیب های کمتری در افراد به خصوص کودکان بروز می کند و اجرای پویش کودکان سایبری و توجه خانواده ها و افراد به این پویش در این زمینه بسیار حایز اهمیت است.
سرهنگ محمودی، با بیان اینکه پلیس فتا حامی کودکان در فضای مجازی است، ادامه داد: کودکان برای استفاده از فضای مجازی باید دانش و مهارت های لازم را کسب کنند و تمام متولیان امر باید در این خصوص همکاری لازم را داشته و حساسیت اجتماعی نسبت به وضعیت کودکان در فضای مجازی افزایش یابد تا کودکان با شناخت درستی از این فضا گرفتار آسیب ها نشوند.
وی اولیا و والدین توصیه کرد: درباره اینترنت و سایت های مورد علاقه فرزندان خود مطالعه کرده و راه های ارتباطی جدید را یاد بگیرند همچنین با فرزندان در زمینه امنیت و اهمیت حفظ آن در فضای مجازی و اینترنت صحبت کنند.
رییس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: اولیا و والدین حدالامکان اطلاعات خود را در مورد فضای مجازی و فناوری های جدید به روز نگه دارند و حتما کودکان خود را در فضای مجازی تنها نگذارند.
سرهنگ محمودی، افزود: هموطنان می توانند برای بهره برداری از محتواهای تولید شده در تمامی حوزه های سایبری به خصوص مطالب تولید شده با موضوع کودکان سایبری به سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه و با همراهی این پلیس در این پویش حامی کودکان در فضای مجازی باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار