مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استن مطرح کرد:

رصد ۲۴ ساعته گردنه‌های برفگیر آذربایجان شرقی با دوربین‌های کنترل ترافیک

1401/10/22 - 12:29 - کد خبر: 85196
جاده، دوربین ثبت تخلف، دوربین کنترل سرعت

نصر: مسئول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: گردنه‌های مهم و برف‌گیر استان با استفاده از دوربین های کنترل ترافیک و نظارت تصویری به صورت ۲۴ ساعته برای امدادرسانی به موقع راهداران رصد و مدیریت می‌شود.

به گزارش نصر، حسین بلوکی، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه هم اکنون یکصد دستگاه دوربین های ثبت تخلفات در جاده های استان فعال است، افزود: در اتاق مانیتورینگ مرکز مدیریت راه های این اداره کل با استفاده از این دوربین ها راه بندان ناشی از برف و کولاک یا سوانح رانندگی در گردنه ها به صورت شبانه روزی رصد می شود و در صورت بروز چنین حوادثی بلافاصه راهداران نزدیک ترین راهدارخانه ها برای رفع مشکل به این مناطق اعزام می شوند.
وی با اشاره به اینکه خروجی این دوربین ها در اختیار چندین نهاد تصمیم‌گیر استان قرار می گیرد، اظهار داشت: این دوربین ها دید در شب بوده و همه عرض جاده و حتی حاشیه آن را هم پوشش می دهد بنابراین اگر کسی با سرعت زیاد از حاشیه جاده هم عبور کند، به راحتی قابل شناسایی و ثبت است.
مسوول مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: وظیفه سیستم های هوشمند نصب شده در طول محورها، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است.
بلوکی، ادامه داد: با وجود افزایش میزان ترددهای جاده ای در ۱۰ سال گذشته در سطح آذربایجان شرقی، با کمک دوربین های ثبت تخلفات جاده ای از افزایش میزان تصادفات در جاده های استان جلوگیری شده است.
وی با بیان اینکه سامانه تلفنی و اینترنتی ۱۴۱ سازمان راهداری به صورت ۲۴ ساعته برای ارایه خدمات به رانندگان و مسافران فعال است، یادآوری کرد: در شرایط عادی هر دو ساعت یک بار و در شرایط ویژه با تغییر شرایط راه‌ها، گزارش صوتی و عکس آخرین وضع راه ها تهیه و در سامانه قرار داده می شود تا مردم با آگاهی از این شرایط، سفر ایمنی داشته باشند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار