مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خبر داد:

تبریز میزبان جشنواره تئاتر رضوی

1401/10/21 - 14:54 - کد خبر: 85148
سیدمحمدحسین بلاغی

نصر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: جشنواره تئاتر رضوی ۶۵۰ میلیون تومان در بخش حمایتی و جوایز هزینه خواهد شد که در این سطح برگزاری منحصر بفرد بوده و برای اولین بار رشد چند برابری داشته است.

به گزارش نصر، سید محمدحسین بلاغی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: بسیار مفتخر هستیم که آذربایجان شرقی میزبان جشنواره تئاتر رضوی خواهد بود و از برکات مهم حضور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) توسعه فعالیت های فرهنگی، دینی و آئینی در کشورمان است که در طول سال ها هنرمندان با تفضل امام رضا(ع) فعالیت های گسترده فرهنگی در خصوص سیره ائمه معصوم انجام داده اند و در همین زمینه با برنامه ریزی در بخش های مختلف فرهنگی کشور، جشنواره های فرهنگی رضوی با نظم خاص برگزار می شود.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه فرهنگ رضوی به عنوان پایه های اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری در کشور نهادینه شده و هنر در خدمت انتقال نهاده های دینی و سیره اهل بیت است و محتویات معنوی و فرهنگ اهل بیت بخشی از نشاط را در جامعه شکل می دهند.
بلاغی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در سال های گذشته میزبان چندین جشنواره بوده است، گفت: قبل از سال ۱۳۹۰ میزبان جشنواره سفرنامه نویسی در استان بودیم و از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ میزبان جشنواره عکس رضوی بودیم که طی این سال ها ۳۲ هزار قطعه عکس از ۳۴۰۰ هنرمند عکاس دریافت کردیم. وجود چنین جشنواره هایی نشان دهنده این است که جریان فرهنگ و هنر اصیل ما همواره با آرمان های اسلامی آمیخته است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص موضوعات جشنواره خاطر نشان کرد: یکی از نیاز های جامعه ترویج فرهنگ رضوی بخصوص در حوزه جوانان و نوجوانان است و در همین زمینه اهداف این جشنواره در زمینه ترویج اندیشه امامت با محوریت با معرفی شخصیت و سیره امام رضا(ع)، پیوند وقایع معاصر ایران و جهان اسلام با منش و سلوک رضوی، شناسایی و حمایت پدید آورندگان آثار فاخر فرهنگی و هنری مرتبط با حضرت علی بن موسی الرضا و استفاده از تئاتر در قالب دینی قرار داده شده است.
وی در پایان گفت: در این جشنواره ۶۵۰ میلیون تومان در بخش حمایت و جوایز هزینه خواهد شد که در این سطح برگزاری منحصر بفرد بوده و برای اولین بار رشد چند برابری داشته است.
این گزارش حاکی است؛ در ادامه کوروش زائری، دبیر جشنوار تئاتر رضوی هم که در این نشست حضور داشت، در خصوص میزبانی تبریز از جشنواره گفت: خوشبختانه امسال جشنواره یک قدم نسبت به سال های اخیر از لحاظ کیفی و حمایتی روبه جلو بوده است.
وی در ادامه افزود: در جشنواره های موضوعی مثل تئاتر رضوی پس از چند دوره برگزاری به لحاظ ساختاری به بن بست می خورند و در همین زمینه بایستی تلاش شود که از کاهش کیفیت جشنواره ها جلوگیری شود و محتوای زیادی تولید شود.
دبیر جشنواره تئاتر رضوی با بیان اینکه امسال کارهای پژوهشی در دستور کار جشنواره قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: هدف از چنین اقداماتی این است که کارهای تولید شده در این جشنواره در خصوص تمام بخش های زندگی و سیرت امام رضا(ع) باشد و تنها بعد شفابخشی این امام معصوم در نظر گرفته نشود.
زائری افزود: مسئله مهم دیگر جشنواره تئاتر رضوی این است که امسال جنبه مردمی هم در نظر گرفته شود تا مردم نیز در این جشنواره سهیم باشند.
وی در پایان گفت: کمک هزینه های حضور در این جشنواره نسبت به سال گذشته ۴ برابر افزایش داشته است و تمام هزینه ها بصورت تمام و کمال قابل برداشت خواهد بود. البته اگر اسپانسرهای مالی برای این جشنواره پیدا شود از سال آینده جشنواره تئاتر رضوی بصورت بین المللی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار