مسوول روابط عمومی فرودگاه‌ بین المللی شهید مدنی تبریز؛

بارش برف و برودت هوا خللی در پروازهای فرودگاه تبریز ایجاد نکرد + فیلم

1401/10/21 - 13:19 - کد خبر: 85135
فرودگاه

نصر: مسوول روابط عمومی فرودگاه‌ بین المللی شهید مدنی تبریز گفت: بارش برف چند روز گذشته و برودت ناشی از آن خللی در پروازهای این فرودگاه ایجاد نکرد.

به گزارش نصر، هادی نجاتی، روز چهارشنبه در گفت و گو افزود: به دلیل شرایط جوی حاکم در مشهد، پروازهای ساعت هفت و ۳۰ دقیقه و ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز تبریز به مشهد شرکت هواپیمایی ایرتور باطل شدند.
وی با تاکید بر اینکه مسافران قبل از مراجعه به فرودگاه از وضعیت پروازها اطلاع کسب کنند، اظهار داشت: پرواز ۱۶ و ۱۰ دقیقه امروز مشهد به تبریز نیز نامعلوم بوده و در صورت مساعد شدن هوا انجام خواهد شد.
مسوول روابط عمومی فرودگاه‌ بین المللی شهید مدنی تبریز با اشاره به عملیات برف روبی و یخ زدایی سطوح پروازی این فرودگاه، گفت: با آغاز بارش برف در روزهای گذشته بلافاصله چندین مورد عملیات اوره پاشی و یخ زدایی در سطوح پروازی این فرودگاه انجام شد.
 نجاتی، ادامه داد: انجام عملیات اوره پاشی و یخ زدایی مانع از ایجاد یخ زدگی و چسبیدن یخ به بدنه شده و باعث می شود هواپیما از شرایط مناسبی برای تیک آف برخوردار شود.
 

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.
روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار