وزیر بهداشت:

داروهای خاص را بطور سهمیه بندی توزیع می کنیم

1401/10/21 - 12:48 - کد خبر: 85131
بهرام عین اللهی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت: داروهای خاص را بطور سهمیه بندی توزیع می کنیم.

به گزارش نصر، بهرام عین اللهی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد روند توزیع داروهای خاص ازجمله انسولین گفت: داروهای خاص را بطور سهمیه بندی توزیع می‌کنیم، درمورد انسولین هم آنهایی که به پزشک متخصص غدد یا داخلی مراجعه می‌کنند و برای آنها نسخه الکترونیک داده می شود ، این دارو به صورت سهمیه ای ارائه می شود.
وی در پاسخ به این سووال که چرا این روند را برای توزیع داروهای دیگر در نظر گرفته نمی شود، افزود : داروها چند دسته است از جمله داروهای برندی و اختصاصی . هر دارو وضعیت خاص خود را دارد و درمورد داروهایی مثل انسولین سهمیه بندی را انجام دادیم.
وزیر بهداشت در ادامه گفت وگو با خبرنگاران در مورد تمهیدات انجام شدن از سوی وزارت بهداشت با توجه به ورود سویه های جدید کرونا به کشور تصریح کرد: مردم را به انجام واکسیناسیون تشویق می‌کنیم و حتما کسانی که 6 ماه از تاریخ واکسیناسیونشان گذشته است، برای واکسیناسیون مجدد، سریعا به مراکز ما مراجعه کنند.
وی در این زمینه ادامه داد: مراکز درمانی همه آماده باش هستند، الحمدالله میزان تخت‌های ما به اندازه کافی هست و هیچ نگرانی از نظر درمانی نداریم.
عین اللهی با بیان این که ما ۶ واکسن داریم که همه مناسب هستند، در مورد تمهیدات انجام شده برای ورود مسافران به کشور از جمله از کشور چین تصریح کرد : در خصوص ورود مسافرین ، به پایانه ها دستور داده شده که کارهای که پیش از این می کردند را با وقت بیشتری انجام دهند .
وزیر بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا این یعنی تست گرفته می‌شود؟ گفت : بله
انتهای پیام/

پژوهشیار