مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

راه اندازی پایگاه‌ های جهادی خدمات محور در آذربایجان شرقی

1401/10/20 - 10:40 - کد خبر: 85031
حسین فتحی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی از راه اندازی پایگاه‌های جهادی خدمات محور خبر داد.

به گزارش نصر، حسین فتحی در یازدهمین نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به میزبانی اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی از راه اندازی پایگاه‌های جهادی خدمات محور، همزمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر خبر داد.
وی افزود: کمیته‌ای در شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه در استان تشکیل یافته و حضور اعضای کمیته‌ای در خصوص خدمت رسانی مناسب در قالب رویداد سه روزه بزرگداشت جایگاه زنان در روزهای ۲۳ تا ۲۵ دی ماه در محله بازارچه سیلاب تبریز، تصمیم گیری شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: دوره‌های ورزشی شامل مهارت‌های زندگی، فرزند پروری، سبک زندگی سالم و پیشگیری از اعتیاد نیز بخش دیگری از خدمات در قالب این رویداد است.
وی ضمن قدردانی از همکاری بین دستگاه‌های ادارات و سازمان‌های تابعه وزارت رفاه استان، این همکاری را ستودنی خوانده و بر استفاده از ظرفیت کلیه دستگاه‌های این شورا برای اجرای طرح حمایت اجتماعی، برنامه اقدام عمل تاکید کرد.
فتحی با تاکید بر ظرفیت شورای هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه جهاد تبیین گفت: به لحاظ مأموریت‌های متنوع این اداره کل و با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم جامعه تحت عناوینی چون درمانی، بهزیستی و بیمه‌ای تحت پوشش آن قرار دارند، می‌تواند یکی از حوزه‌های مؤثر در زمینه جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نقش آفرینی کند.
وی اظهار داشت: جهاد امیدآفرینی برای مردم یکی از اساسی‌ترین و بهترین جهادها در برهه فعلی است و به ویژه در نشاط آفرینی و شادابی جامعه بسیار اثرگذار خواهد بود و این موضوع در مورد بانوان از اهمیت بیشتری برخوردار است و بر همین اساس از همه ظرفیت‌های مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای تحقق این هدف مهم استفاده خواهیم کرد.
تشدید بازرسی‌ها جهت اقدامات بازدارنده در خصوص کار کودکان زیر ۱۵ سال در کارگاه‌ها، اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خرد اداره کار به خانواده‌های کودکان کار و خیابانی، فراهم نمودن امکان بهره مندی خانواده‌های کودکان کار و خیابانی از مجموعه فرهنگی و ورزشی این اداره کل، راه اندازی سامانه ثبت گزارشات مردمی در خصوص کار کودکان، تسهیل راه اندازی تعاونی‌ها توسط خانواده‌های کودکان کار از برنامه‌های مدنظر بود که توسط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای اجرا در ماه‌های آتی پیش بینی و لحاظ شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار