معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان؛

۲۷۲ جشنواره ورزش همگانی در آذربایجان شرقی برگزار شد

1401/10/18 - 12:27 - کد خبر: 84890
ورزش همگانی

نصر: معاون امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از اجرای هزار و ۷۹ برنامه در استان در راستای توسعه ورزش همگانی طی ۹ ماه سالجاری خبرداد و گفت: ۲۷۲ جشنواره ورزش همگانی از جمله این برنامه هاست.

به گزارش نصر، جواد امان زاده روز یکشنبه در گفت و گویی، از دیگر برنامه های اجرا شده در ۹ ماه گذشته به برگزاری ۴۳ عنوان مسابقه همگانی استانی، ۵۲۳ عنوان مسابقه همگانی شهرستانی، ۲۷۲ مورد جشنواره ورزش همگانی، ۸۵۹ مورد همایش ورزش همگانی و ۲۷۶ ایستگاه ورزش همگانی اشاره کرد.
وی اظهار کرد:جهش قابل ملاحظه ای در اجرای این نوع برنامه ها پس از پایان همه گیری کرونا در استان صورت گرفته و گروه توسعه ورزش همگانی استان اقدامات قابل قبولی در این راستا انجام داده است.
امان زاده به برنامه های پیش بینی شده گروه توسعه ورزش همگانی برای سه ماهه پایانی سال جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط جوی حاکم بر استان، برنامه هایی در جهت فرهنگسازی توسعه ورزش همگانی همچون سمینار آموزشی، میزگرد، تولیدات رسانه‌ای، نمایشگاه های عمومی و تخصصی در این مدت اجرایی می شوند.
وی از همکاری هیات های ورزشی در اجرای برنامه های ورزشی همگانی قدردانی و بر توسعه بیش از پیش این نوع برنامه های ورزشی در استان تاکید کرد.
یک هزار و ۲۰۰ مکان ورزشی، ۶۳۰ باشگاه و نزدیک به ۲۰۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در آذربایجان شرقی وجود دارد و سرانه ورزشی این استان با حدود چهار میلیون نفر جمعیت کمتر از ۶۰ سانتی متر مربع است.
انتهای پیام/

پژوهشیار