کدخدایی:

دادگاه مشترک ایران و عراق برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی تشکیل می‌شود

1401/10/16 - 22:06 - کد خبر: 84793
عباسعلی کدخدایی

نصر: رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: اگر بتوانیم یک دادگاه بین‌المللی بین کشور عراق و ایران تشکیل دهیم با سرعت بیشتری می‌توان پرونده را در مجامع بین‌المللی پیگیری‌ کرد که این موضوع در دست اقدام است.

به گزارش نصر، عباسعلی کدخدایی رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی شامگاه جمعه (۱۶ دی) در دومین همایش بزرگداشت شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت تهران که در برج میلاد تهران برگزار شد با بیان اینکه شهید سلیمانی یک الگو برای جامعه بشری است، اظهار داشت: راهی که شهید سلیمانی در جبهه مقاومت آغاز کرد باید تداوم داشته باشد که انشالله با همت یاران آن شهید بزرگوار ادامه خواهود یافت.
وی افزود: جنایتی که رژیم آمریکا در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان مرتکب شدند، تخلفی فاحش و روشن در حوزه بین‌المللی بود که نقض حاکمیت کشور عراق و همچنین نقض مصونیت مقامات رسمی کشورها بود.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی ادامه داد: برای بیش از ۹۰ نفر از مقامات و مسببین و مباشرین این جنایت کیف خواست آماده شده است که مراحل خود را طی می‌کند.
کدخدایی گفت: در مجامع بین‌المللی با وجود آنکه کشورهای غربی صاحب نفوذ و اعمال قدرت هستند، اما آنقدر این جنایت آمریکا فاحش است که غالب حقوق‌دانان بین‌المللی بر متخلفانه بودن آن تاکید کرده‌اند.
وی ادامه داد: برای پیگیری این موضوع نیاز به اسناد و مدارکی بود که بخشی از آن در عراق بود که خوشبختانه با همکاری دولت عراق این اسناد و مدارک تکمیل شده است.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی با بیان اینکه اگر بتوانیم یک دادگاه بین‌المللی بین کشور عراق و ایران تشکیل دهیم با سرعت بیشتری می‌توان پرونده را در مجامع بین‌المللی پیگیری‌ کرد، تصریح کرد: خوشبختانه با ارتباطاتی که بین دولت‌های دو کشور برقرار است این موضوع در دست اقدام است.
کدخدایی در پایان تاکید کرد: نباید این موضوع به رویه تبدیل شود و این مهم است؛ باید آمریکایی‌ها بدانند که این کارشان یک جنایت و تخلف بوده و باید پاسخگوی آن باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار