داماد رئیس جمهور در تحریریه نصر:

من نه آقازاده ام و نه رفیق آقازاده‌ای دارم/ پیشرفت ایران راهی جز جوانگرایی ندارد

1398/09/12 - 16:37 - کد خبر: 8454
کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده کامبیز مهدیزاده

نصر: کامبیز مهدی‌زاده فرساد، متولد سال ۶۴ و اهل تبریز است. داماد رئیس دولت تدبیر و امید که نام وی با انتصاب به عنوان معاون وزیر و استعفای زودهنگام بر سر زبان‌ها افتاد، چند وقتی است تلاش می‌کند حضور رسانه‌ای خود را پررنگ‌تر کرده و گویا سودای بهارستان از شهر اولین ها دارد.

به گزارش نصر، کامبیز مهدیزاده با حضور در تحریریه نصر به گفت و گو با خبرنگاران پرداخت؛ وی گفت: برای پیشرفت کشور باید جوانان در راس امور اجرایی کشور قرار گیرند چرا که جوانان دارای تفکری نو و پویا هستند.

وی در رابطه با حضور نامزدهای جوان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تغییر و تحول زندگی در شرایط و دنیایی متفاوت به طور طبیعی زاینده ی افکار جدید و نسل جوان به طور طبیعی دارای ایده ای نو برای اداره ی جامعه است. چرا که جوان از دریچه ای متفاوت به مسائل می نگرد ودنیای ذهنی وی متفاوت و پویاتر از پیشینیان است. امروزه درراس نظام مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری  به موضوع جوان گرایی نیز تاکید دارند.به فرموده رهبری: "جوان سرشار از امید ونشاط است ، که اگر  کاری به او محول کنند آن را با شجاعت و خطر پذیری انجام می دهد " محصول چنین شخصیتی بدون شک تولید افکار جدید  و شنیدن سخن نو است و این همان چیزی است که مدیریت کشور در دهه ی پنجم انقلاب بدان نیازمند است.

وی اضافه کرد:  ولی در حال حاضر سن افراد که در راس امور فعالیت می کنند نشان دهنده و مصداق این موضوع نیست و جوانگرایی باید عملیاتی شود که ما عملا در جامعه مبحث جوان گرایی را مشاهده نمی کنیم ولی طبق تعریف سازمان ملل سن افرادی که مورد تایید هستند 40 سال است پس در کشور ما یا تعریف جوان تغییر کرده است و یا اعتقادی به بهره مندی از این ظرفیت ها نیست.

 این فعال سیاسی افزود: در حال حاضر ما باید جوانان را وارد عرصه مدیریت و فاز اجرایی کنیم ؛ از این طریق جانشین پروری نیز محقق می شود. در این راستا بایستی جوانان آموزش هایی در زمینه ی آیین مذاکره و فن بیان ببینند تا جوانان جرات حضور در این عرصه ها را داشته و فعالیت نمایند.

مهدیزاده افزود: در حال حاضرموضوعی که موجب ترس از بهره مندی از نیروی جوان می شود  اینکه پویایی و پر انرژی بودن  جوانان که به نوعی آنتی فساد به حساب می آیند و هرکجا افراد جوان حضور داشته باشد توام با حضور این افراد برنامه ریزی و نوآوری نیز مشاهده خواهد شد.

داماد رئیس جمهور تاکید کرد: ما به طور علنی نمونه ی این تغییرات و نوآوری و پو یایی و ریسک پذیری را در افراد جوان همچون وزیر ارتباطات محمد جواد  آذری جهرمی و دکتر ستاری درمعاونت علمی ریاست جهوری مشاهده می کنیم.

مهدی زاده در خصوص ملاک پیشرفت امروز کشور اذعان داشت: در گذشته ملاک پیشرفت کشور وجود کارخانه هایی از جمله کارخانه  سیمان و ذوب آهن بود ولی امروزه فناوری ملاک اصلی و ترقی است که تعیین کننده ی پیشرفته بودن یک کشور است و ما نیز باید به سمت فناوری حرکت کنیم ؛ شرایط کنونی نیز خوشبختانه برای فعالیت استارت آپ ها بیش از پیش فراهم است؛ در حال حاضر استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در کشور 300 هزار شغل ایجاد کرده است که نمونه این ها اسنپ ،تپ  سی ، علی بابا ، فیلیمو و.. است؛ در راس این امور جوانان قرار دارند و  اگر ما در عرصه ی مدیریت شهری نیز به جوانان اعتماد کنیم بدون شک با اتفاقات خوبی مواجه خواهیم شد.

مهدی زاده در خصوص ارزیابی فضای انتخاباتی در تبریز و حساسیت های موجود اذعان داشت: ما برای اینکه تغییر ایجاد کنیم باید به دنبال اندیشه ها و تفکری نو  همراه با برنامه ریزی نه صرفا ادعا باشیم. این فرصت ها برای جوانان می تواند مولد فرصت های مناسبی برای تحول و تکاپو در جامعه باشد. در حال حاضر شاهد وعده های خارج از اختیارات نمایندگان مجلس هستیم و این افراد قول هایی به مردم می دهند که که حتی از اختیارات  ریاست جمهوری هم خارج است و این افراد باید بر حسب شرح وظایف و مسئولیت هایی که دارند به مردم بیان کنند .در اینجا از جمله وظایف  نماینده مجلس شورای اسلامی قانون گذاری و پیگیری مطالبات و نظارت بر قوانین است.

وی تنزل رتبه آذربایجان شرقی در جذب اعتبارات استانی را تاسف بار خواند و افزود: استان آذربایجان شرقی در گذشته در خصوص جذب اعتبارات از رتبه بالایی برخوردار بود ولی  متاسفانه امروزه در رده های پایین قرار گرفته است ودر بیشتر آیتم ها کلانشهر تبریز با وجود ادعای شهر اولین ها، در رده آخر قرار گرفته است  که از به کارگیری افراد جوان در سازمان ها و به کارگیری از نیروی زنان در راس امور در سطح خیلی پایین قرار داریم و این نشان دهنده ی این است که ما نتوانسته ایم اولین بمانیم و این ادعای اولین بودن فقط در بیلبورد و بنرهای شهر مشاهده می شود. " اولین شدن سخت نیس، اولین ماندن مهم است."

وی عدم تعامل و همدلی بین نمایندگان مجلس استان را تاسف بار خواند و اذعان داشت: در حال حاضر مهمترین مشکل در بین نمایندگان این استان نبود همدلی و همزبانی بین آنها است که در مقایسه با برخی استان ها که نمایندگان به عنوان حلقه ای بهم پیوسته برای منافع استان فعالیت دارند ولی برخی دیدگاه ها در استان ما شخصی و بر اساس سلیقه حزب است.

این فعال سیاسی که قصد شرکت و کاندیداتوری در انتخابات مجلس را نیز دارد در خصوص رویکرد اصلی خود در انتخابات بیان کرد: مردم در هر شرایطی در کنار مسئولین بوده اند و این امر به وضوح در تمامی عرصه ها مشاهده می شود. اولین رویکرد من  برای پیشرفت تبریز و استان جوان گرایی و شایسته سالاری است .دومین رویکردم توجه به گردشگری و صنعت و معدن منطقه است چرا که  در استان تنها معدن سونگون وجود ندارد و باید به معادن شهرهایی از جمله معدن سنگ لاشه آذرشهر نیز توجه کرد .

وی ادامه داد: در زمینه ی ورزش نباید تنها با فوتبال آذربایجان مطرح شویم بلکه باید در زمینه ی  ورزش های رزمی و دوچرخه سواری و غیره نیز برنامه ریزی کرد.

مهدیزاده در آخر پایان خاطر نشان کرد: برای اینکه کشرمان ایران پیشرفت کند راهی جز جوان گرایی نداریم.چون جوانان دارای علم روز و تفکر پویا و قوی هستند و ما در  اکثر امور باید از جوانان حمایت کنیم .

وی در خصوص خود نیز گفت: من نه آقازاده بودم و نه رفیق آقازاده‌ای دارم؛ من از آقای روحانی نه چیزی خواسته‌ام و نه چیزی می‌خواهم. کامبیز مهدی‌زاده از میان مردم رفت و داماد رئیس جمهوری شد. پدرم و من آقازاده نبودیم. کامبیز مهدی‌زاده در آمریکا مدال طلا گرفت و پرچم ایران را در میان نود کشور به اهتزاز در آورد.

انتهای پیام/

پژوهشیار