خبر/

پیشنهاد وزیر نیرو به صنایع برای کاهش بهای برق مصرفی

1401/10/12 - 18:12 - کد خبر: 84535
علی اکبر محرابیان

نصر: وزیر نیرو گفت: قیمت تامین برق مصرفی صنایع در صورت احداث نیروگاه به شدت کاهش پیدا می کند و آنها می توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش نصر، علی اکبر محرابیان روز دوشنبه در گفت و گویی در مورد وضعیت سرمایه گذاری در حوزه تامین برق گفت: امکان سرمایه‌گذاری در بخش تجدید پذیر و نیروگاه‌های حرارتی از جمله تامین برق برای صنایع و غیرصنایع فراهم شده‌است و سرمایه گذاری در این حوزه سود ده است.
محرابیان ادامه داد: بسیاری از صنایع فعالیت خود را در زمینه احداث نیروگاه آغاز کرده‌اند و در صورت احداث نیروگاه هم قیمت تامین برق آنها به شدت کاهش پیدا می کند و تامین برقشان به صورت مستمر و پایدار می شود و در زمینه تامین انرژی خود امنیت لازم را خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، بر اساس قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق که به تازگی در مجلس تصویب و برای اجرا به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است، صنایع انرژی‌بر مکلفند با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو حداقل ۹ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی با بازدهی حداقل ۵۵ درصد و یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک تا پایان سال ۱۴۰۴ از محل منابع داخلی صنایع خود احداث کنند. در صورت عدم احداث، تأمین برق این صنایع در شرایط کمبود برق، در اولویت طرحهای مدیریت مصرف برق وزارت نیرو قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار