خبر/

فوت ۵۲ درصد مصدومان سوانح رانندگی آذربایجان شرقی در بیمارستان

1401/10/11 - 22:53 - کد خبر: 84477
تصادف

نصر: رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به فوت ۵۲ درصد از مصدومان سوانح رانندگی استان در بیمارستانها، گفت: این موضوع نیاز به بررسی و رسیدگی جدی دارد.

به گزارش نصر، سرهنگ رضا کریمی نژاد روز یکشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: قرار بود در مرند، میانه، مراغه و اهر بیمارستان ها از نظر تروما تجهیز و تقویت شوند و در تبریز نیز دو  بیمارستان در شرق و غرب تبریز به این منظور آماده سازی شود.
وی اعلام کرد: در سوانح رانندگی استان در هشت ماهه امسال ۵۸۹ نفر فوت کرده و ۴۰۰ نفر مجروح شدند و محورهای اهر- تبریز، بناب - تبریز و تبریز - میانه از محورهای خطرناک و پرحادثه استان است که نیاز به توسعه و تعریض و ایمن سازی دارد.
سرهنگ کریمی نژاد علت عمده بروز سوانح رانندگی را بی توجهی به ویژه در نتیجه استفاده از گوشی همراه، تجاوز به چپ ، تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب آلودگی بیان کرد و یادآور شد: فوت ۳۸ درصدی سرنشینان خودروها نشان می دهد که بیشتر آنان بستن کمربند ایمنی را جدی نمی گیرند.

بزرگراه شهید کسایی تبریز تعریض می شود
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم با بیان اینکه روند تصادفات و تلفات ناشی از آن در استان افزایشی است و وضعیت مناسبی ندارد، از بزرگراه شهید کسایی تبریز به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز استان یاد کرد .
جبارعلی ذاکری افزود: این بزرگراه به ویژه در ورودی تبریز بسیار پرحادثه است که قرار شده است با هماهنگی شهرداری تبریز رفوژ یا گذرگاه میانی این بزرگراه در ورودی تبریز حذف و تا خرداد ماه سال آینده یک خط عبوری به آن اضافه شود.
وی همچنین گفت: تردد ۱۳ درصدی خودروهای سنگین در ورودی شهرهای استان نیز عدد بالایی است و نیاز است که راه آهن حمل بخشی از این بار را بر عهده بگیرد.
معاون امور عمرانی استاندار همچنین از دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست برای تجهیز و تقویت بیمارستان طالقانی تبریز برای خدمات دهی به تصادفی های غرب تبریز هر چه سریعتر اقدام کند.
وی همچنین گفت: دلایل تصادفات بزرگراه تبریز- سهند نیز با کار کارشناسی بررسی شود و علایم هشدار دهنده در این مسیر افزایش یابد.
انتهای پیام/

پژوهشیار