رئیس اداره ورزش و جوانان میاندوآب؛

دو باستانی‌کار نونهال میاندوآبی به اردوی تیم ملی دعوت شدند

1398/09/12 - 14:57 - کد خبر: 8441
باستانی کار، زورخانه ای

نصر: رئیس اداره ورزش و جوانان میاندوآب گفت: «علیرضا نویی» و «آراز کریمی» از ورزشکاران نونهال رشته پهلوانی و زورخانه‌ای این شهرستان به اردوی استعدادیابی تیم ملی دعوت شدند.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، امیر رضاپور امروز در گفت و گویی اظهار داشت: این دو ورزشکار شایسته میاندوآبی چند سال متوالی است که با حضور در مسابقات استانی مقام اول را کسب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این ورزشکار نونهال در رقابت‌های کشوری نیز درخشش خوبی داشتند، افزود: در ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای این شهرستان دارای فعالیت خوبی بوده و دارای تیم‌هایی در رده سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان است که در مسابقات مختلف کشوری حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: اولین اردوی بسترسازی و استعدادیابی تیم ملی در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان کشور ۱۳ تا ۱۷ آذرماه به میزبانی گیلان برگزار می‌شود.

میاندوآب یکی از قطب‌های ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در آذربایجان‌غربی است و هم‌اکنون ۷۰ نفر در این شهرستان در این رشته فعالیت دارند.

آذربایجان غربی دارای هفت سالن زورخانه‌ای و پهلوانی است که سالن زورخانه‌ای جهان پهلوان تختی ارومیه با قدمتی بیش از ۵۰ سال از قدیمی‌ترین سالن‌ها در استان به شمار می‌رود.

تاریخچه این ورزش، ریشه در تفکر اسلام دارد و گود زورخانه و ورزش باستانی نماد فروتنی و تواضع ورزشکاران است که پهلوان در کنار پرورش جسم و تن، روحش را نیز از ناملایمت ها و صفات رذیله می‌زداید.

میاندوآب ۲۵۱ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

پژوهشیار