رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد:

لزوم همکاری اساتید طب سنتی و طب مدرن در حوزه سلامت

1401/10/10 - 11:39 - کد خبر: 84376
بهمن نقی پور باسمنجی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: همکاری اساتید طب سنتی و طب نوین نتایج شگرفی در حوزه بهداشت و درمان خواهد داشت.

به گزارش نصر، دکتر بهمن نقی‌پور، شنبه 10 دیماه، در ادامه جلسات با اساتید هیئت علمی دانشکده‌ها و گروه های پزشکی و پیرا پزشکی، در دیدار با رئیس دانشکده طب سنتی، و اساتید و اعضای هیئت علمی این دانشکده گفت: طب سنتی به کمک اساتید توانمند این حوزه، مرحله احیا را پشت سرگذاشته و در مرحله تثبیت و بازتوانی است که این مراحل نیز به کمک و همراهی اساتید دانشکده و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تبریز با موفقیت طی خواهد شد.
وی افزود: در مسیر پیشرفت های علمی و رفع موانع، جایگاه فعلی دانشکده طب سنتی می بایست با همکاری و تلاش مضاعف اساتید و امید آفرینی بین تمام اعضا و دانشجویان، ارتقا یابد و عملکرد محور باشد تا توان مسیرگشایی بین مشکلات مطرح شده افزایش یابد.
نقی پور ادامه داد: همکاری اساتید طب سنتی و اساتید طب نوین نتایج بسیار مطلوبی را به ارمغان خواهد آورد به طور مثال اجرای پروژه های تحقیقاتی و مقالات مشترک بین دو حوزه، چاپ مقالات طب سنتی در مجله طب اورژانس معاونت آموزش میتواند به تبیین و شکوفایی طب سنتی در سطح کشور منجر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تاکید کرد: در حوزه ساختاری و جذب هیئت علمی دانشکده فعالیت های خوبی با هماهنگی معاونت آموزش صورت گرفته و امید می رود این روند با کمک رئیس دانشکده و اساتید دانشکده طب سنتی با سرعت و قدرت بیشتری ادامه یابد به طور مثال در فاز اجرایی پروژه های در دست اقدام امید داریم تا سال آینده سلامتکده طب سنتی راه اندازی شود.
رئیس دانشکده طب سنتی نیز در این دیدار گفت: دانشکده طب سنتی که از سال 1391 با سه گروه تخصصی تشکیل شده است در چند سال اخیر فعالیت های منسجمی را آغاز کرده است که در حال حاضر هفت نفر عضو هیئت علمی و دو نفر داروساز طب سنتی در حال خدمت در این مجموعه هستند و اکنون در حوزه های تخصصی، به اساتید متخصص  و فضای فیزیکی بیشتری نیازمندیم.
دکتر بناگزار، گفت: اغلب پایان نامه ها با گروه های بالینی صورت گرفته است و امروز در بحث آموزش تکمیلی اقدامات فوری لازم است چرا که ماحصل آن به صورت بارز در حوزه درمان نمود پیدا می کند و روند این فعالیت ها و نتایج آن نوید آینده روشنی را می دهد.
انتهای پیام/

پژوهشیار