خبر/

هوای تبریز در مرز ناسالم برای گروه های حساس است

1401/10/08 - 13:00 - کد خبر: 84317
آلودگی هوا

نصر: سخنگوی مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به پایداری هوا و سرعت کم وزش باد، هوای کلانشهر تبریز در مرز ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

به گزارش نصر، ناصر منوچهری، روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: بر اساس پایش های برخط ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در ۹ منطقه این کلانشهر، شاخص لحظه ای آلودگی هوای تبریز در زمان کنونی بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون ۹۷ و قابل قبول بوده، ولی احتمال افزایش آن و رسیدن به وضعیت ناسالم وجود دارد.
وی اظهار داشت: میانگین شاخص آلودگی هوای این شهر در ۲۴ ساعت گذشته از ساعت ۹ صبح دیروز تا ۹ صبح امروز نیز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون برابر ۱۰۴ بوده است.
سخنگوی مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح این شهر فعال است، گفت: از این تعداد پنج ایستگاه شاخص های تاثیرگذار در وضعیت هوای تبریز را به صورت آنلاین نشان می دهد.
منوچهری، ادامه داد: هم اکنون در ساعت ۱۰ و ۲۵ دقیقه شاخص آلودگی هوا در ایستگاه هتل مرمر تبریز برابر ۱۲۹، ایستگاه باغشمال ۱۱۰، ایستگاه میدان نماز ۱۰۸، حکیم نظامی ۷۱ و ایستگاه بهداشت یا راه آهن ۵۷ است.
به گزارش ایرنا، شاخص آلودگی از صفر تا ۵۰ خوب و هوای پاک، از ۵۰ تا یکصد سالم، از یکصد تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمامی گروه‌ها، ۲۰۰ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.
بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، با توجه به پایداری هوا و سرعت کم وزش باد تا پایان هفته، در صورت عدم کنترل منابع آلاینده، غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای پرجمعیت و صنعتی این استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.
در سطح آذربایجان شرقی ۱۵ ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد که از این تعداد ۹ ایستگاه در تبریز است.
انتهای پیام/

پژوهشیار