خبر/

پلیس جابجایی مسافر بین شهری را برای تاکسی های اینترنتی ممنوع کرد

1401/10/07 - 17:46 - کد خبر: 84281
تاکسی اینترنتی

نصر: پلیس جابه‌جایی مسافر در جاده‌های بین‌شهری توسط تاکسی‌های اینترنتی و همچنین خودرو با پلاک شخصی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش نصر، در این نامه که از سوی فرماندهی انتظامی کشور(فراجا) به روسای پلیس راه استان‌های کشور نوشته شده است، تاکید شده است فعالیت ناوگان شخصی به‌ویژه سواری‌های مسافربر پلاک شخصی و همچنین حمل مسافر تحت نظارت تاکسی های اینترنتی با عناوین اسنپ، تپسی، ماکسیم و غیره در حوزه حمل و نقل برون شهری خارج از ضوابط بوده و ممنوع است.
او دلیل این دستور را تضییع حقوق رانندگان حمل و نقل عمومی فعال در حوزه مسافری و افزایش تصادف ناوگان عنوان کرده است. از همین رو در این نامه خواسته شده است تا پلیس راه‌های استان مانع جابه‌جایی مسافر از سوی تاکسی های اینترنتی در جاده‌های کشور شوند.
 طبق این نامه فعالیت به عنون راننده درجاده‌های کشور نیازمند طی مراحل قانونی و دریافت مدارک و مجوزهای لازم از قبیل پروانه فعالیت شرکت ارائه کننده خدمات کارت سلامت راننده، کارت هوشمند رانندگی، کارت هوشمند ناوگان ، دفترچه ثبت ساعت، گواهی معاینه فنی است اما تاکسی‌های اینترنی و رانندگان با پلاک شخصی هیچکدام از این مجوزها را ندارند.
چندی پیش نیز دادستانی ورود تاکسی های اینترنتی به شعاع ۸۰۰ متری فرودگاه امام خمینی را ممنوع کرده بود. هر چند که سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی عنوان کرده بود که احتمالا در این فاصله مکانی را برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از جمله تپسی و اسنپ مشخص خواهند کرد اما انتشار این خبر بازخوردهای زیادی میان رانندگان تاکسی‌های اینترنتی ایجاد کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار