معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش:

مصوبه مجلس اعمال حکم مهرآفرینان را از مهر ۱۴۰۱ تعیین کرده است

1401/10/07 - 12:03 - کد خبر: 84238
مدرسه

نصر: معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: در قانون اخیر مجلس زمان اعمال حکم مهرآفرینان اول مهر ۱۴۰۱ تعیین شده است.

ه گزارش نصر، صادق ستاری فرد امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره اعمال حکم رتبه بندی معلمان مهرآفرین اظهار کرد: براساس مصوبه جدید مجلس در قانون ترمیم حقوق یک عبارتی در صدر ماده واحده آمده است که احکام اشخاص موضوع این قانون از اول مهر ۱۴۰۱ اعمال می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه در بند ۹ قانون ترمیم حقوق به موضوع معلمان مهرآفرین اشاره شده است، افزود: بنابراین در استعلام برای پرداخت حقوق مهرآفرینان ازبرخی نهادها، این پاسخ را دریافت کردیم که صراحت قانون است و باید احکام از اول مهر ۱۴۰۱ اعمال شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با این حال پیشتر از اعمال این قانون، تبصره ۴ ماده ۳ آیین‌نامه توسط هیات‌های تطبیق رد شد، این تبصره مهرآفرینان را مشمول رتبه بندی نمی کرد و معاونت حقوقی ریاست جمهوری با رد این تبصره به این اشاره داشت که فرآیند استخدام مشمولین باید کامل شود.
ستاری فرد افزود: مبتنی بر تبصره ۴ این افراد مشمول نمی‌شدند اما با نظر هیات تطبیق و با مکاتبه معاونت حقوقی دولت به وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی عملا مهرآفرینان مشمول رتبه بندی شدند.
وی اظهار کرد: استعلام نهادهایی که برای ما انجام داده بودند، مجدد برای سایر مراجع هم ارجاع دادیم تا بتوانیم این ابهام زمان اعمال احکام مهرآفرینان را به صورت دقیق‌تر بررسی کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره عودت فوق العاده ماه گذشته مهرآفرینان عنوان کرد: فوق العاده آنها تا کنون پرداخت شده است و براساس نظر معاونت حقوقی ریاست جمهوری وحذف تبصره ۴ در خصوص شمولیت معلمان مهرآفرین و زمان صدور احکام مشکلی نداشتیم یعنی می‌توانستیم احکام آنها را از یک شهریور ۱۴۰۰ صادر کنیم.
ستاری فرد ادامه داد: بنابراین همکاران ما در وزارتخانه پرداخت مهرآفرینان را همانند سایر مشمولین انجام دادند و علی الحساب واریزی برای این افراد از ۱۴۰۰ پرداخت شد اما با مصوبه مجلس عملا باید از یک مهر ۱۴۰۱ اعمال کنیم.
وی افزود: در پرداختی آذر، فعلا کسری انجام ندادیم تا به جمع بندی نهایی برسیم.

نیروهای صرف اداری مشمول رتبه بندی نمی‌شوند
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره مشمول شدن اداری‌ها در رتبه‌بندی توضیح داد: این موضوع نیازمند اصلاح قانون است، متن قانون به نحوی است که صرفا نیروهای معلم عهده‌دار تربیت دانش‌آموزان در نظام تعلیم و تربیت رسمی و همچنین معلمان منتقل شده به ستاد وزارتخانه یا ادارات کل را شامل می‌شود.
ستاری فرد گفت: اداری‌هایی که صرفا اداری هستند، براساس متن قانون مشمول نمی‌شوند، وزیر آموزش و پرورش هم این موضوع را دنبال کرده تا به طریق ممکن این مسئله حل شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار