نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مردم آذربایجان در دفاع از ولایت پیشگام بوده‌ اند

1401/10/06 - 12:15 - کد خبر: 84200
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مردم تبریز و آذربایجان تاکنون پیشگام بوده و امروز هم پیشگام هستند، مردان و زنان آذربایجان اجازه‌ی تحرکات دشمنان را نخواهند داد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر سه‌شنبه، در آئین تشییع پیکر شهدای گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: از اینکه شهر تبریز معطر به وجود و حضور شهدای گمنام شده است خداوند متعال را شکر می‌گوئیم، برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و استکبار جهانی باید جهاد همه جانبه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های فعالیت‌های سیاسی حضرت زهرا (س) بصیرت و بصیرت‌زایی ایشان بود، ادامه داد: امروز نیز همچون زمان حضرت زهرا (س) همه محبین و عاشقان حضرت باید روحیه ولایت‌پذیری و روحیه دفاع از ولایت را در خودشان تقویت کنند.
وی افزود: اسلامی که جهاد ندارد اسلام سکولار و آمریکایی و ذلیل است و هر کسی جهاد را ترک کند، گرفتار مصیبت می‌شود؛ همین شهدای گمنام مجاهدان فی سبیل الله هستند که حتی نخواستند نام و نشانی داشته باشند.
آل هاشم با اشاره بر اینکه کلمات شهید و شهدا ۷۲ بار در ۹ سوره از قرآن کریم تکرار شده‌اند، گفت: شهدا انسان‌های ارزشمندی هستند که برای جلب رضای محبوب از همه‌ی هستی و حق حیات خود از این دنیای فانی گذشتند و از نثار عزیزترین سرمایه خود در راه جانان دریغ نکردند و در این میان برخی هم ناشناخته و گمنام ماندند؛ گمنامی و گمنام ماندن در سیره، روش و منش اسلامی از فضیلت‌های بالا و خاصی برخوردار بوده است.
وی تاکید کرد: مقدم شهدا را گرامی می‌داریم و می‌گوئیم، شهدا قسم به خون پاکتان اجازه نمی‌دهیم دشمنان خون پاک شما را پایمال کنند، مگر مردم پایمال کرده‌اند؟ مگر خانواده شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس و مدافعین امنیت مگر در مقابل افرادی که به اسلام، انقلاب اسلامی و ارکان نظام هجمه وارد می‌کنند، ساکت می‌نشینند؟
وی در پایان یادآور شد: همه‌ی ما وظیفه داریم، روش و سیره حضرت زهرا (س) را در دفاع از ولایت به خوبی عمل کنیم کما اینکه تاکنون هم عمل کرده‌ایم، مردم تبریز و آذربایجان تاکنون پیشگام بوده و امروز هم پیشگام هستند، مردان و زنان آذربایجان اجازه‌ی تحرکات دشمنان را نخواهند داد و به وصیت شهدا عمل خواهد کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار