معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌شرقی:

موفقیت چندانی در زمینه فرهنگ‌سازی مصرفه بهینه گاز نداشتیم

1401/10/05 - 14:49 - کد خبر: 84163
شبکه گاز

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در زمینه‌ فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه‌ گاز موفقیت چندانی نداشته‌ایم و روزبه‌روز شاهد افزایش مصرف هستیم.

به گزارش نصر، جهانبخش سلمانیان در جلسه کمیته مصرف بهینه گاز آذربایجان شرقی اظهار کرد: با آغاز فصل سرد و افزایش مصرف گاز ضروری است که بهینه‌سازی مصرف از سوی شرکت گاز استان با اعمال سیاست‌های تشویقی و تنبیهی برای مشترکین کم مصرف و پرمصرف بخش خانگی دنبال شود.
وی با اشاره به مصرف بالای گاز در بخش خانگی، گفت: ارزان بودن تعرفه گاز علاوه‌بر عدم رعایت الگوی بهینه، به مصرف فزآینده انرژی و ناترازی و عدم تعادل در این بخش منجر شده است.
سلمانیان افزود: مدیریت مصرف گاز به امری ضروری تبدیل شده است و کسی در ضرورت این امر شکی ندارد و برای حل مشکل بدمصرفی نیز راهکارهای متفاوتی ارائه شده است که باید این راهکارها دنبال شوند.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی برای مصرف بهینه گاز موفقیت چندانی نداشته‌ایم و روزبه‌روز شاهد افزایش مصرف هستیم که لازم است با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از طریق صداوسیما، فضای مجازی و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن مصرف بهینه تلاش کنیم.
در این جلسه نحوه مدیریت مصرف گاز استان در بخش خانگی بررسی و در خصوص تدابیر و راهکارهای لازم برای گذر از شرایط ناترازی انرژی بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار