رییس هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی:

تشکیل تیم‌های واکنش سریع در دستگاه‌ها ضروری است

1401/10/05 - 13:49 - کد خبر: 84160
جلسه

نصر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی گفت: تشکیل و راه اندازی تیم های واکنش سریع در دستگاه ها و ادارات استان برای مبارزه با انواع بحران‌ها ضروری است.

به گزارش نصر، حمید منجم روز دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان، با اشاره به اینکه تعداد ۲۲ دستگاه در این کارگروه حاضر هستند، افزود: تشکیل فوری این تیم‌ها در ادارات کل، مطالبه صریح و جدی استاندار آذربایجان شرقی است.
وی اظهار داشت: باید با جدیت تمام و به دور از هر گونه روزمرگی به دنبال تشکیل این تیم ها باشیم و جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی به عنوان مسئول این کارگروه در حال پایان دادن به مراحل تنظیم سرفصل های آموزشی لازم برای آموزش‌های تخصصی در این زمینه است تا به محض تشکیل این گروه ها، آموزش و اجرای مانورهای مشترک در دستور کار جمعیت قرار بگیرد.
منجم ادامه داد: با توجه به فصل زمستان و سختی امداد رسانی و لزوم کاهش زمان عملیات جمعیت هلال احمر، علاوه بر تعداد ۳۰ پایگاه ثابت با برقراری تعداد ۹ پست موقت در گردنه های برف گیر که بیشترین میزان پست موقت در کشور است، به دنبال کاهش زمان رسیدن به صحنه حادثه هستیم.
به گفته وی رکورد کاهش زمان رسیدن به صحنه حوادث در دست معاونت امداد جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی است.
منجم با تاکید بر نقش آموزش همگانی در کاهش آمار مصدومین و مرگ و میر در زمان حوادث طبیعی و غیرطبیعی، از آموزش تعداد ۲۵ هزار و ۵۸۳ نفر طی ۹ ماهه سالجاری در آذربایجان شرقی خبر داد.
وی اهمیت مشارکت مردمی و آموزش همگانی خانه های هلال احمر را مورد اشاره قرار داد و افزود: مساجد و پایگاه های بسیج ظرفیت بزرگ برای کاهش اثرات بلایای طبیعی است.
انتهای پیام/

پژوهشیار