سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

احتمال ورود موج جدید کرونا به کشور

1401/10/03 - 23:49 - کد خبر: 84034
کویید19

نصر: سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه در کشور ما هنوز زیر سویه جدید امیکرون گزارش نشده است.

به گزارش نصر، پدرام پاک آیین سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان فوتی های سه رقمی را تجربه کرده اند اما در ایران آمار جانباختگان کرونایی بین صفر و یک است و این موضوع نشان دهنده واکسیناسیون سراسری به میزان۱۵۶ میلیون دز در ایران است.
وی ادامه داد: میزان توزیع واکسن در دانشگاه های  علوم پزشکی بیش از ۲۰ میلیون دز بوده است،  با همکاری مردم روند کاهشی  را در زمینه بیماری کرونا شاهد هستیم. احتمال ورود موج جدید کرونا به کشور وجود دارد،  با توجه به کاهش سطح ایمنی بدن حتما افراد یک دز واکسن  کرونا را در سال جاری  تزریق کنند. 
او افزود: در حال حاضر ۵۰ میلیون دز واکسن در کشور ذخیره داریم و مراکز واکسیناسیون آماده تلقیح واکسن هستند. در  اروپا از هفته های گذشته زیر سویه جدید امیکرون  شیوع  پیدا کرده ولی خوشبختانه در کشور ما هنوز این جهش گزارش نشده است.
پاک آیین ادامه داد: پنج درصد ویروس در گردش  کرونا و بقیه سرماخوردگی و آنفولانزا است. نزدیک شدن آمار ابتلا و فوت به صفر و یک نباید ما را گول بزند. به تعدادی از کشورهای آفریقایی و آمریکای جنوبی واکسن کرونا صادر کرده ایم و  در صورت تقاضای سایر کشورها آمادگی صادرات واکسن به آنها را خواهیم داشت.
او گفت: مردم باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند  و هر سال یک نوبت واکسن کرونا را تزریق کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار