وزارت صمت:

ورود خودروهای جدید وارداتی صحت دارد

1401/10/03 - 17:58 - کد خبر: 84023
واردات خودرو، خودرو وارداتی

نصر: به دنبال انتشار ویدئویی که در آن به ورود محموله‌ای از خودروهای کیا سوار بر کشتی اشاره شده و ادعای گمرک مبنی بر اینکه ''هنوز ورود نخستین محموله خودروهای خارجی به داخل کشور به گمرکات اظهار نشده است''، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد خودروها وارد کشور شده است.

به گزارش نصر، ویدیو و تصاویری از نخستین محموله وارداتی کیا به کشور منتشر شده است که نشان می‌دهد نخستین محموله وارداتی محصولات برند کیا نظیر ریو، پیکانتو، پگاس، سونت، اسپورتیج و سراتو،   بر روی کشتی در مسیر ایران است.
آنطور که عنوان شده، شرکت واردکننده خودرو به عنوان نماینده عرضه محصولات کیا که از حدود چند یکماه پیش، بیلبوردهای رسمی محصولات کیا را در سطح شهر نصب کرده و اکنون احتمال ورود محصولات کیا تقویت شد.
ضمن اینکه اواسط آذر ماه، سخنگوی وزارت صمت نیز در این رابطه ضمن اشاره به سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو، تاکید کرده بود: حتی برای برخی مدل‌ها، خودروها به پشت مرز رسیده و فرآیند تبلیغات محیطی آن‌ها همانگونه که دیده می‌شود، آغاز شده است.
به دنبال انتشار این ویدئو، در نتیجه پیگیری‌ها، گمرک اعلام کرد: ورود خودروهای خارجی هنوز به گمرک اظهار نشده است.
سید مرتضی امامی-سخنگوی گمرک- در این رابطه، تصریح کرد، طبق آخرین پیگیری که از سه گمرک جنوبی کشور به عمل آمده، مشخص شد که تا کنون چیزی به گمرک اظهار نشده است. اسناد و اظهارات بایستی به گمرک ارائه شود.  ممکن است به زودی اسناد به گمرک ارائه شوند اما فعلا به گمرکات جنوبی چیزی اظهار نشده است.
همچنین موضوع را از وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد پیگیری قرار داد و در نتیجه آن، این سازمان به تک جمله «وارد شده» بسنده کرد و جزئیات بیشتری در اختیار قرار نداد.  
انتهای پیام/

پژوهشیار