مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز:

اقدامات اساسی برای مدیریت منابع آبی در حوزه فضای سبز انجام می‌گیرد

1401/10/03 - 13:13 - کد خبر: 83987
اکبر امجدی

نصر: مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از انجام اقدامات اساسی در حوزه فضای سبز برای مدیریت منابع آبی مورد نیاز خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر امجدی با ذکر این خبر، گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی موجود در حوزه فضای سبز و لزوم مدیریت بهینه این منابع، اقدامات مناسب در این زمینه در حال برنامه‌ریزی و اجرا است.
وی انتقال آب از مناطق پرآب (غرب تبریز) به مناطق کم آب (شرق تبریز) با انجام لوله‌گذاری مناسب و اتصال شبکه‌های آب خام به یکدیگر، تغییر روش‌های آبیاری و استفاده از سیستم‌های مکانیزه در این زمینه، کاهش سطح چمن‌کاری در مناطق غیر ضروری و کاشت گونه‌های پوششی جایگزین، تغییر الگوی کشت و استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم، استفاده از سیستم مکان‌یاب GPS در تانکرهای آبیاری و کاهش تدریجی این روش آبیاری و نیز استفاده از این سیستم‌ها در کنترل آب چاه‌ها و میزان برداشت صحیح آب را از جمله این اقدامات بر شمرد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین با اشاره به برنامه اساسی حوزه فضای سبز مبنی بر توسعه ۴۰۰ هکتاری در سال آتی و افزایش سرانه ۲/۵ مترمربعی و نیز انجام انبوهکاری‌های متعدد در سطح شهر، لزوم برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع آبی را مورد تاکید قرارداد و اقدامات یاد شده فوق را ضروری و حیاتی دانست.
امجدی، ابراز امیدواری کرد با اقدامات اساسی پیش‌بینی شده بتوانیم در کنار اجرای برنامه‌های توسعه‌ای فضای سبز، مدیریت شایسته منابع آبی را نیز به نحو احسن انجام داده تا مشکلی از این حیث در سطح شهر نداشته باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار