رییس سازمان ثبت احوال خبر داد؛

رونمایی از «کارت شناسه» افراد فاقد شناسنامه/ تعیین تکلیف کارت‌های ملی معوق

1401/10/03 - 11:28 - کد خبر: 83977
هاشم کارگر

نصر: رییس سازمان ثبت احوال کشور از رونمایی از اولین سری کارت شناسه افراد فاقد شناسنامه خبر داد.

به گزارش نصر، هاشم کارگر پیش از آغاز مراسم گرامیداشت روز ثبت احوال در جمع خبرنگاران در خصوص تعیین تکلیف کارت‌های ملی هوشمند معوق گفت: وعده دادیم که ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند معوق را صادر کنیم و تا این لحظه هشت میلیون کارت ملی هوشمند تحویل شده است و الباقی در اسرع وقت تحویل خواهد شد و ان‌شاءالله تا پایان سال انجام خواهد شد.

شهروندان نسبت به تعویض شناسنامه‌های قدیمی اقدام کنند
وی افزود: با توجه به اینکه شناسنامه‌های قدیمی دست‌نویس هستند لذا امکان جعل و سواستفاده وجود دارد، اما شناسنامه‌های جدید خیلی از آسیب‌های شناسنامه‌های قبلی را نخواهد داشت و از طرفی پایگاه‌های اطلاعات هویتی کشور تکمیل خواهد شد، لذا از شهروندان خواسته می‌شود نسبت به تعویض شناسنامه‌ها اقدام کنند.
وی در خصوص افراد فاقد شناسنامه نیز گفت: این موضوع چندین سال در کشور گریبانگیر بوده است و در دولت سیزدهم یکی از تاکیدات تعیین تکلیف افراد فاقد شناسنامه است و این افراد با اینکه مدت زیادی است در کشور زندگی می‌کنند، اما از خدمات اجتماعی محروم هستند.
کارگر تاکید کرد: در تابستان امسال تخصیص شناسه واحد و طراحی و تولید کارت برای افراد فاقد شناسنامه آغاز شد و در حال حاضر اولین سری کارت این افراد طراحی شده که امروز به دست وزیر کشور رونمایی خواهد شد.
رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰ هزار شناسه برای این افراد ایجاد شده است، گفت: وزیر کشور طی نامه ای ابلاغ کردند تا این فرایند تسریع شود و آن هایی که بتوان در ثبت احوال تعیین تکلیف کرد را انجام خواهیم داد. 

ادامه اعطای شناسنامه به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی
وی در خصوص اعطای شناسنامه به کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی اظهار کرد: این موضوع کماکان مطابق قانون ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در حال انجام است. 

صدور ۵۰ میلیون کارت ملی هوشمند برای ایرانیان تا کنون
کارگر ادامه داد: کارت‌های ملی که تا پایان۱۴۰۳ و قبل از آن منقضی می‌شود، تا پایان ۱۴۰۵ تمدید شد. بیش از ۵۰ میلیون کارت ملی هوشمند تا این لحظه صادر شده و فکر میکنم حدود شش میلیون نفر باید ثبت نام کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار