وزیر اطلاعات:

وحدت موجود در کشور اقتدار دشمن را شکسته است

1401/10/01 - 21:12 - کد خبر: 83935
حجت الاسلام خطیب

نصر: وزیر اطلاعات با بیان اینکه اقوام و مذاهب از افتخارات کشورمان هستند، گفت: وحدت موجود در ایران اسلامی اقتدار دشمن را شکسته است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین خطیب عصر پنجشنبه در جلسه تکریم و معارفه مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در ایران اسلامی وحدت و یکپارچگی در دوره‌های مختلف حفظ وجود داشته است، افزود: دشمنان در اغتشاشات اخیر تمام توان خود را با کمک سرویس‌های اطلاعاتی و رسانه‌های غرب بکار بردند تا بتوانند ضربه‌ای به ایران قدرتمند، نظام مقدس و مردم همیشه در صحنه بزنند که به برکت خون مطهر شهدا و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و استقامت مردم تلاش دشمن یک بار دیگر با شکست مواجه شد.
وزیر اطلاعات اظهار کرد: آذربایجان غربی همواره در خط مقدم مقابله با دشمنان قرار داشته و صلابت و ایستادگی مردم این دیار و رزمندگان قرارگاه حمزه سید الشهدا (ع) و دیگر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی موجب امنیت پایدار در این استان مرزی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین خطیب ادامه داد: دشمنان در اغتشاشات اخیر یک جنگ ترکیبی با تمام امکانات ارتباطی و رسانه‌ای خود ایجاد کردند و در واقع یک جنگ جهانی رسانه‌ای علیه کشورمان به راه انداختند.
وی اضافه کرد: دشمنان با توهم سازی و جعل اخبار تمام توان خود را برای روایت سازی و تصویرسازی غلط به کار می‌گیرند و ترویج خشونت، ترور و غارت اموال مردم در صدر سیاست‌های آنان قرار دارد.
وزیر اطلاعات یادآور شد: مزدور پروری و آشوب پروری با کمک گروهک‌های تجزیه طلب و ایجاد یک عملیات روانی برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی دیگر حربه دشمنان است که با اقتدار نیروهای امنیتی و مسلح و رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب باز هم با شکست سختی مواجه شدند.
حجت الاسلام والمسلمین خطیب با بیان اینکه دشمنان در حال حاضر سعی می‌کنند با عنوان کردن مطالبی در خصوص احیای برجام و تبرئه خود از اغتشاشات ارتباط دوباره‌ای با ایران ایجاد کنند، تاکید کرد: این تلاش دشمنان نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و وحدت مردم برای پشتیبانی از این نظام الهی دارد.
وی با اشاره به اقدامات و خدمات دولت مردمی و انقلابی در عرصه‌های مختلف گفت: ایران اسلامی در جهت پیشرفت و اقتدار و افزایش توان داخلی قدم بر می‌دارد و دشمن نیز دشمنی‌های خود را ادامه خواهد داد و مقابله با توطئه‌های آنها، هوشیاری بیش از پیش نیروهای امنیتی و نظامی و مردم انقلابی را می‌طلبد.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه خدمت و امنیت موضوعاتی در هم تنیده هستند، افزود: امروز که امنیت در کشور برقرار شده خدمت به مردم با تمام توان ادامه خواهد داشت و دولت تمام تلاش خود را برای مردمی کردن خدمات مختلف به کار می‌بندد.
وی با اشاره به این که دولت آیت الله رئیسی از همان ابتدا با همه مطالبات انباشته شده‌ای که وارث او بوده و همه محدودیت‌های موجود تلاش خود را برای خدمت رسانی هرچه بیشتر انجام داده است، یادآور شد: از زمان شروع دولت مردمی و انقلابی با وجود همه فشارها، تحریم‌ها و اهرم‌های فشار دشمنان انقلاب، کارگزاران دولت تلاش کرده‌اند تا در جهت مردمی کردن یارانه‌ها، افزایش حقوق کارمندان، کارگران، بازنشستگان معلمان و پرستاران و همه اقشار مختلف جامعه گام‌های موثری بردارند.
حجت الاسلام والمسلمین خطیب گفت: دولت با افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه و حضور فعال در پیمان‌های منطقه‌ای و جهانی توانسته مراودات خود را با کشورهای منطقه‌ای و جهانی افزایش دهد.
وی اظهار کرد: صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی باید در عرصه جهاد تبیین در جهت تنویر افکار عمومی برای بیان دستاوردهای نظام اسلامی تمام توان خود را بکار ببندند.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: این استان ۹۶۷ کیلومتر مرز مشترک با سه کشور دارد و همین موضوع باعث شده تا در موضوع مبادلات مرزی استانی منحصر به فرد باشد.
محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه امروز با اشرافیت نیروهای مسلح و امنیتی در عمق استراتژیک دشمن به مقابله با آنها برآمده‌ایم، افزود: با همه این تلاش‌ها امنیت کامل و پایداری در استان برقرار است.
وی با بیان اینکه جریان‌های ضد انقلاب از مرزهای ایران اسلامی عقب نشینی کرده‌اند و این مهم نشات گرفته از اقتدار نیروهای مسلح است، اضافه کرد: تا خلع سلاح کامل ضد انقلاب و بیرون راندن آنها از منطقه اقدامات بازدارنده علیه دشمنان ادامه خواهد داشت.
استاندار آذربایجان غربی همچنین گزارشی در خصوص برخورد قاطع با قاچاق های سازمان یافته و لزوم تخصیص اعتبارات ویژه ملی برای انسداد بیش از پیش مرزهای شمالغرب کشور ارایه کرد.
در پایان جلسه از زحمات مدیرکل سابق اطلاعات استان تجلیل و مدیرکل جدید اطلاعات آذربایجان غربی نیز معرفی شد.
وزیر اطلاعات در سفر به ارومیه با حضور در گلزار شهدای باغ رضوان این شهر حاضر شد و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
حجت الاسلام والمسلمین خطیب همچنین بر مزار حجت الاسلام والمسلمین حسنی مجاهد نستوه آذربایجان نیز حاضر شد و با قرائت فاتحه باد ابن مجاهد فقید را گرامی داشت.
وی همچنین با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز دیدار و گفت‌ وگو کرد.
وزیر اطلاعات سپس در ستاد خبری اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی نیز حاضر شد و به گزارش‌های امنیتی مردم پاسخ داد.
انتهای پیام/

پژوهشیار