خبر/

امیرعبداللهیان از مداخله فرانسه در امور داخلی ایران انتقاد کرد

1401/09/30 - 09:57 - کد خبر: 83793
متفرقه

نصر: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه از مداخله این کشور در امور داخلی ایران انتقاد کرد.

به گزارش نصر، امیرعبداللهیان در توییتی از دیدار با وزیر خارجه فرانسه خبر داد و نوشت: در حاشیه کنفرانس بغداد ۲، گفت وگوی وزرای خارجه فرانسه و ایران. مداخله فرانسه در امور داخلی ایران را غیر قابل قبول دانستم.
وزیر امور خارجه ایران افزود: ترمیم مواضع فرانسه مورد گفت وگو بود.
امیرعبداللهیان گفت: توافق داریم که مسیر دیالوگ و دیپلماسی مرجح است. جمهوری اسلامی ایران، قوی و مستحکم است.
وزیر امور خارجه ایران پیش تر نیز در توئیتی از دیدار با جوسپ بورل نماینده عالی و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داده و این دیدار را صریح، دوستانه و سازنده توصیف کرده بود.
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب به منظور شرکت در اجلاس بغداد ۲ وارد امان پایتخت اردن شد.
کنفرانس دوم بغداد، روز سه‌شنبه در شهر امان پایتخت اردن هاشمی برگزار شد؛ کنفرانس اول بغداد با عنوان «حمایت منطقه‌ای از عراق» سال گذشته (۶ شهریورماه ۱۴۰۰) برگزار شد و اردن روز سه‌شنبه (۲۹ آذر ۱۴۰۱) میزبان دومین نسخه «کنفرانس بغداد» در مرکز «ملک حسین بن طلال» واقع در کرانه «بحر المیت» بود که با شعار «شراکت، همکاری، نحوه ادامه همکاری‌ها برای حمایت از عراق و تداوم آن» برگزار شد.
در این کنفرانس، تعدادی از نمایندگان کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای شامل عراق، اردن، ایران، مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، بحرین، کویت، عمان، ترکیه و البته فرانسه و در کنار اینها نمایندگان اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس، گروه ۲۰ و اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل مستقر در اردن، حضور یافتند.
انتهای پیام/

پژوهشیار