معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه؛

۹۰ درصد اعتبارات حوزه اشتغالزایی کمیته امداد مراغه جذب شد

1398/09/11 - 17:36 - کد خبر: 8378
مراغه‌

نصر: معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: تاکنون ۹۰ درصد از سهمیه اعتبارات اشتغالزایی این شهرستان معادل هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جذب شده است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در بازدید از کمیته امداد امام خمینی (ره)  شهرستان مراغه اظهار داشت: میزان اعتبارات حوزه اشتغالزایی شهرستان امسال هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که پش بینی می شود تا پایان آذرماه صد در صد این اعتبارات تخصیص یابد.

وی افزود: با هماهنگی و تعامل استانی می توان از این محل برای شهرستان تا سقف ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کرد.

شکری گفت: از ابتدای سال تاکنون برای ۳۰۰ نفر از افراد تحت پوشش این نهاد وام اشتغالزایی با میانگین پرداخت ۱۰ میلیون تومان تا سقف ۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در قالب اشتغالزایی در طرح کاریابی برای ۱۵۰ نفر از مددجویان این نهاد کاریابی شده است.

وی ادامه داد: در قالب آموزش فنی و حرفه ای برای ۵۰۰ مددجوی این نهاد آموزش های مهارت آموزی، کارآفرینی و حرفه آموزی در راستای پایدارسازی و توسعه اشتغال مددجویان در تمامی رشته ها در سالجاری انجام شده است.

فرماندار مراغه با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۸۰۰ خانوار( ۱۱ هزار نفر) تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)  شهرستان مراغه هستند، افزود: ماهانه مددجویان این شهرستان در دو قالب کمک معیشت دریافت می کنند که حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می شود.

شکری افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون برای ۷۰ مددجوی این نهاد کمک هزینه جهیزیه به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین امسال برای ۴۰۰ مددجو کمک هزینه اجاره مسکن به ارزش ۱۱۰ میلیون تومان و برای یکهزار و ۳۰۰ دانش آموز تحت پوشش ۳۰۰ میلیون تومان بسته تحصیلی پرداخت شده است.

شکری به میزان صدقات پرداخت شده از سوی مردم شهرستان اشاره کرد و گفت: از مجموع ۳۷ هزار صندوق صدقه خانگی در شهرستان ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان جمع آوری می شود که تمامی این مبالغ برای مددجویان شهرستان و به صورت موردی هزینه می شود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای پیام/

پژوهشیار