خبر/

تکرار توهمات و اظهارات مداخله‌جویانه سوناک در امور داخلی ایران

1401/09/29 - 20:45 - کد خبر: 83774
ریشی سوناک

نصر: نخست وزیر انگلیس که دولتش طبق آخرین ارزیابی شورای اروپا به تناقض رفتاری در مقوله حقوق بشر متهم است، در نشست با نمایندگان ارشد مجلس عوام بار دیگر به تکرار توهمات و اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران پرداخت و در تداوم تنفس مصنوعی به آشوبگران ادعا کرد: ما در کنار مردم ایران ایستاده ایم.

به گزارش نصر، ریشی سوناک در این جلسه که با حضور روسای کمیته‌های مختلف پارلمانی برگزار شد، ادعا کرد: به نظرم تظاهراتی که در ایران شاهد هستیم پیام روشنی را ارسال می‌کند مبنی بر اینکه مردم ایران از مسیری که دولت در پیش گرفته راضی نیستند. ما در کنار مردم ایران ایستاده ایم. رفتار با تظاهرکنندگان نفرت انگیز است.
وی در همین پیوند به تحریم‌های وضع شده انگلیس علیه ایران اشاره کرد و گفت که دولت لندن از لغو عضویت ایران در کمیسیون مقام زن نیز حمایت کرد.
سوناک در پاسخ به سووالی درباره احتمال قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی انگلیس هم ادعا کرد: ما این سازمان را به طور کلی تحریم کرده‌ایم اما در مورد قراردادن نام سازمان ها در فهرست گروه‌های تروریستی نظر نمی‌دهیم.
وی در پاسخ به سووال دیگری که چرا در این رابطه نظر نمی‌دهد گفت که این یک رویه تعریف شده در دولت است. 
نخست وزیر انگلیس با بیان این ادعا که «چین و روسیه چالش شماره یک لندن در حوزه سیاست خارجی در سال آینده میلادی بشمار می‌روند» مدعی شد: من به طور فزاینده‌ای نگران رفتار ایران، برخورد آن‌ها با مردمشان، اقدامات بی‌ثبات کننده در منطقه و برنامه هسته‌ای هستم و بنظرم نیازمند صرف زمان زیادی برای حرکت بسمت جلو هستیم.
این درحالیست که جمهوری اسلامی ایران بارها نسبت به سیاسی‌کاری و استفاده ابزاری غرب از مقوله حقوق بشر هشدار داده است.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اقدامات ضد ایرانی غرب را مردود، غیر سازنده و متناقض با منشور ملل متحد و مقررات و سازوکارهای بین المللی دانسته و تصریح کرده است، کشورها حق مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل را ندارند.
وی در یک نشست خبری، با اشاره به حق واکنش متقابل ایران و تحریم‌های وضع شده افزود: جمهوری اسلامی ایران در استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و حقوق قانونی خود به منظور ایجاد بازدارندگی در رفتار غلط و غیر سازنده این کشورها تردیدی به خود راه نخواهد داد و در خصوص هرگونه رفتار غیر سازنده به موقع اقدام خواهد کرد.
سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی بدون واکنش نخواهد بود و ایران تحت تاثیر فشارهای سیاسی که با هدف اخذ امتیاز از جمهوری اسلامی در برخی زمینه ها در حال اقدام و اجرا است نخواهد گرفت.
انتهای پیام/

پژوهشیار