معاون فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خبر داد:

فعالیت ۵۲ دارالقرآن در آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی

1401/09/29 - 16:48 - کد خبر: 83750
طاهر علمی

نصر: معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ۵۲ دارالقرآن در سطح استان فعالیت می‌کنند، گفت: صدها نفر حافظ قرآن در این دارالقرآن‌ها تربیت شده‌اند که توجه به این دارالقرآن‌ها مهم و حیاتی است.

به گزارش نصر، طاهر علمی، سه‌شنبه، ۲۹ آذرماه، در مراسم تجلیل از نخبگان و چهره‌های ماندگار قرآنی نواحی و مناطق استان، گفت: توفیق بزرگی است که در میان نخبگان دانش‌آموزی قرآن قرار داریم. تجلیل از خادمان قرآن برنامه شیرین و ماندگاری است. برای آموزش و پرورشی‌ها افتخار بزرگی است که در خدمت قرآن، عترت و نماز باشند.
وی افزود: این خدمت یک وظیفه‌ای است که خداوند بر عهده ما قرار داده است که اگر درست انجام دهیم توجهات الهی شامل حال ما می‌شود.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: خدمت به قرآن، عترت و نماز ضمن اینکه ذخیره قیامت است وظیفه قانونی و آیین نامه‌ای و انقلابی ما نیز هست. اگر بخواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید خدمت به قرآن داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه انسان همواره دوست دارد جزو بهترینها باشد گفت: کار در بحث قرآن، عترت و نماز یک توفیق الهی است و تلاش برای تقرب الهی و بهترین شدن است. در این راستا مهم‌ترین و بالاترین ماموریت آموزش و پرورش توسعه و ترویج قرآن، عترت و نماز است.
علمی ادامه داد: اگر در آموزش و پرورش به قرآن، عترت و نماز توجه ویژه نکنیم، با سایر کشورها تفاوتی نداریم. ما در فکر ارتقای ساحت‌های آموزش و پرورش هستیم. بنای تربیت دینی توجه به قرآن، عترت و نماز است. آموزش و پرورش آمده است که‌ این سه منشور اسلامی را توسعه و ترویج دهد. باید در این راستا ماموریت آموزش و پرورش را مهم تلقی کنیم.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان افزود: دروازه ورود به انس با قرآن حفظ جزء ۳۰ قرآن است و محوری‌ترین برنامه آموزش و پرورش در دوره ابتدایی در بحث قرآن توجه به این جزء قرآن است.
وی با اشاره به اینکه آشنا سازی دانش آموزان با بحث قرآن همان آشنا سازی با سوره‌های کوچک است گفت: از مدیران می‌خواهیم با مطالعه سند «ندای رحمت ۲ » که در دو فصل آماده شده است و سند بالا دستی است، در اجرای برنامه‌های قرآنی همت به خرج دهند.
علمی در پایان گفت: مجموعه قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان یکی از مجموعه‌های موفق در حوزه معاونت پرورشی است و در راستای ترویج و توسعه این سه منشور تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار