خبر/

ماجرای رفع ممنوع الخروجی حمید فرخ نژاد چه بود؟

1401/09/29 - 15:18 - کد خبر: 83735
حمید فرخ نژاد

نصر: سخنگوی قوه قضائیه گفت: ممنوع‌الخروجی فرخ‌نژاد به خاطر تقاضای دیدار با فرزندش لغو شد.

به گزارش نصر، مسعود ستایشی گفت: مسائل مربوط به ممنوع الخروجی‌ها فرایندی است و دستگاه قضائی، ضابطین خاص در این فرایند مسئولیت خودش را دارد.
سخنگوی قوه قضائیه اظهار کرد: در رابطه با (حمید فرخ نژاد) با نظر ضابط خاص ایشان ممنوع الخروج شد و پس از آن که مراتب اعلام شد، اقدامات افراد پایش و رصد می‌شود و عملکردشان از سوی ضابطین خاص بررسی می‌شود و مواضع شأن علیه حکومت دیده می‌شود.
ستایشی گفت: در خصوص فرد مورد نظر به این نکته رسیدند که مواضع این فرد در آن مقطع که ممنوع الخروج شده علیه نظام نبوده است و این تقاضا داده شد که ممنوع الخروجی وی لغو شود که در ۶ آذر ماه ضابط خاص مربوطه تحقیقات را در رابطه با روشن شدن ابعاد ان چیزی که موجب ممنوع الخروج شده را بررسی کرده و رفع ظن کرده و رفع ممنوع الخروج شده است.
وی افزود: این رفع ممنوع الخروجی هم باز متضمن رأفت است چرا که این فرد اعلام کرده بود که می‌خواهد برای دیدن فرزندش به خارج از کشور برود.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: بعد از اینکه ضابط اعلام کرده به استناد بند ۳ ماده ۱۶ قانون گذرنامه رفع ممنوع الخروجی شده و پرونده قضائی هم تشکیل نشده است.
ستایشی گفت: برخی افرادکاری را انجام می‌دهند که این فرایند سخت گیرانه‌تر باشد علیرغم تعهداتی که دادند کار‌هایی را انجام می‌دهند، که برای دیگران سخت‌تر باشد.
انتهای پیام/

پژوهشیار