رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۱۰۰ درصد اراضی دیم آذربایجان شرقی زیر پوشش طرح جهش تولید هستند

1401/09/29 - 12:36 - کد خبر: 83715
اراضی دیم

نصر:  رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان ۱۰۰ درصد دیم‌ها زیر پوشش این طرح قرار دارند.

به گزارش نصر، اکبر فتحی، سه شنبه، ۲۹ آذرماه، در گفت وگو با خبرنگاران افزود: طرح جهش تولید در دیمزارها در استان آذربایجان شرقی سومین سال است که با پشتیبانی ستاد فرمان امام (ره) اجرایی می شود.
وی ادامه داد: این طرح الزاماتی دارد از جمله اینکه باید به موقع کاشته شود، مبارزه با علف‌های هرز، آفات، بیماری ها به موقع انجام گیرد، از بذور مناسب استفاده شود، تغذیه مناسب انجام گیرد و کشت هم به صورت مکانیزه باشد.
فتحی بیان کرد: برای انجام کشت مکانیزه خوشبختانه از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان امام با عاملیت بانک ملی یک منابع اعتباری برای استان ها پیش بینی کرده اند و برای استان آذربایجان شرقی نیز این اعتبارات برای خرید ادوات دنباله بند مثل ردیف کارها، لولرها و ...در راستای مکانیزه کردن اراضی لازم، پیش بینی شده است.
وی گفت: در این استان تاکنون حدود ۴۵ دستگاه برای مکانیزه کردن در این طرح جذب شده است و در شهرستان آذرشهر شاهد هستیم که ۲ کشاورز با تسهیلات ۴ درصد این دستگاه ها را برای مکانیزه کردن اراضی خود خریداری کرده اند که علاوه بر اینکه اراضی خود را پوشش می دهند اراضی دیگر را نیز پوشش خواهند داد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه نیاز است در استان دستگاه های مکانیزه بیشتری جذب شود افزود: هر چقدر بتوانیم سطح پوشش مکانیزه را افزایش بدهیم منجر به افزایش عملکرد در واحد سطح خواهد شد.
وی افزود: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در استان آذربایجان شرقی تا پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۲.۸ اسب بخار افزایش یافته است.
انتهای پیام/

پژوهشیار