رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه خبر داد:

اجرای ۱۰ پروژه بهداشتی با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در مراغه

1401/09/28 - 20:02 - کد خبر: 83664
اللهوردی ارجمند

نصر: رییس دانشکده علوم پزشکی مراغه به اهمیت بهداشت در کنار درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و گفت: اکنون ۱۰ پروژه بهداشتی با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان در حال اجراست که از جمله آنها می‌توان به احداث ساختمان جدید برای آموزشگاه بهورزی اشاره کرد.

به گزارش نصر، اللهوردی ارجمند روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: نقشه ساختمان جدید آموزشگاه بهورزی شهرستان طی سال جاری با یکهزار مترمربع زیربنا تهیه شد اما در تلاش هستیم تا زیربنای آن را قبل از شروع عملیات اجرایی به چهار هزار مترمربع افزایش دهیم.
به گفته وی مراکز جامع سلامت شماره یک هاشم‌آباد، سهند و جانبازان به ترتیب با ۹۵، ۹۵ و پنج درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین مراکز جامع سلامت روستاهای طالبخان، داشبلاغ‌بازار و خانه بهداشت خرمازرد از دیگر پروژه‌های در دست اجرای شهرستان است.
وی همچنین به راه‌اندازی آزمایشگاه مولکولی به عنوان یکی دیگر از نیازهای شهرستان در حوزه بهداشت اشاره و بیان کرد: پیش از این آزمایش‌های مولکولی شهرستان به تبریز ارسال می‌شد و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.
وی مراحل اجرایی پروژه زیست پزشک ۱۵ واحدی شهرستان را هم یادآوری کرد و ادامه داد: این طرح که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود، ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارتقای دانشکده به دانشگاه، عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کند
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با تاکید بر اینکه این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان از بسیاری از شهرستان‌های دیگر عقب مانده است، بیان کرد: ارتقای این دانشکده به دانشگاه با توجه به الزاماتی که دارد، عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کند.
دکتر ارجمند اضافه کرد: افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی، افزایش تعداد اعضای هیئت علمی، افزایش تعداد رشته‌ها و دانشکده‌ها و توسعه روزافزون بخش درمان و فعالیت‌های بهداشتی برای ارتقای دانشکده به دانشگاه طی دولت سیزدهم هدفگذاری شده است.
وی به تملک زمین بیمارستان نیمه‌کاره ارتش در ورودی شهر اشاره کرد و گفت: این ساختمان با امضای تفاهم‌نامه در ستاد مشترک ارتش، ۱۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری، و به این دانشکده واگذار شد که البته در قبال آن خدمات درمانی به نیروهای مسلح عرضه خواهد شد.
به گفته وی زمین ۱۵ هکتاری برای بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه نیز در مکانی مناسب تعیین، و از سوی کارشناسان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تایید شد که باید به حدود یکصد هکتار افزایش یابد.
وی ادامه داد: در صورتی که زمین مورد نیاز برای این بیمارستان با کمک خیران تهیه شود، پردیس دانشگاه علوم پزشکی مراغه با چهار دانشکده نیز در کنار آن احداث می‌شود.

افزایش تعداد اعضای هیئت علمی از ۵۰ به ۷۱ طی چند ماه اخیر
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با بیان اینکه این دانشکده پیش از این ۵۰ عضو هیئت علمی داشت، بیان کرد: در مرحله اول مجوز جذب چهار نفر اخذ شده بود که پس از پیگیری‌های مکرر به ۱۴ نفر افزایش یافت و هفت نفر نیز در قالب تعهد به خدمت جذب شدند تا تعداد اعضای هیئت علمی دانشکده به ۷۱ نفر برسد.
ارجمند با تاکید بر اینکه این تعداد بر اساس شایسته‌سالاری گزینش شدند، اظهار داشت: چند نفر از اعضای جدید هیئت علمی این دانشکده جزو دو درصد دانشمندان جهان هستند.

ایجاد چهار دانشکده از الزامات ارتقا به دانشگاه است
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه بیان کرد: ایجاد چهار دانشکده از الزامات ارتقا به دانشگاه محسوب می‌شود و بر همین اساس نیز علاوه بر دانشکده پیراپزشکی و بهداشت که در زمان حاضر فعال است، دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی نیز در این دانشکده راه‌اندازی می‌شود.
دکتر ارجمند در خصوص افزایش تعداد رشته‌ها نیز بیان کرد: از مهر سال جاری پنج نفر در مقطع کارشناسی ارشد رشته بیوتکنولوژی پزشکی وارد این دانشکده شدند که رشته‌ای مولد در زمینه محصولات فناورانه به شمار می‌رود و موافقت اصولی چندین رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد جدید نیز اخذ شده است.

ظرفیت آنژیوگرافی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) دو برابر می‌شود
رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه با اشاره به اینکه ماهانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ مورد آنژیوگرافی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) انجام می‌شود، گفت: ظرفیت آنژیوگرافی این بیمارستان دو برابر، و برای اولین‌بار عمل جراحی باز در این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.
به گفته دکتر اجمند اکنون تمام عمل‌های جراحی به جز فک صورت و قلب در مراغه انجام می‌شود و عمل جراحی قلب باز هم در شرف راه‌اندازی است تا با توجه به آمار بالای بیماران قلبی در شهرستان، زمینه ارایه خدمات مطلوب درمانی فراهم گردد.
در این آیین چهار نفر از اعضای هیئت علمی دانشکده شامل مجتبی پوراکبر، ادریس حسن‌پور، ویدا هاشمی و گلاره کوچک‌پور که طرح‌های فناورانه برگزیده داشتند، مورد قدردانی قرار گرفتند.
انتهای انتهای/

پژوهشیار