در نشست مسئولان حوزه حج و زیارت مطرح شد؛

برای حج آینده چه اقداماتی انجام شده است؟

1401/09/28 - 15:36 - کد خبر: 83642
حج، مکه، کعبه

نصر: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اقدامات اجرایی و اطلاع رسانی درخصوص حج آینده مطرح و گزارش اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکلات سفرهای زیارتی به عراق ارائه شد.

به گزارش نصر، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.
در این جلسه، ابتدا اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت از اقدامات اجرایی و فعالیت های صورت گرفته در کمیسیون ها و کمیته های تخصصی حج ۱۴۰۲ گزارش داد و بر لزوم اطلاع رسانی به زائران، کارگزاران و خادمان فرهنگی از طریق سامانه واحد تاکید کرد.
وی با ارائه آماری از میزان مشارکت دارندگان فیش های حج در فراخوان سازمان حج و زیارت، بروز رسانی اطلاعات دارندگان این اسناد را ضروی دانست و از باقیمانده این افراد خواست که برای تکمیل اطلاعات خود به سامانه فراخوان عمومی تکمیل اطلاعات ودیعه گذاران حج تمتع به نشانی http://reserve.haj.ir مراجعه نمایند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز لزوم انتخاب پیام رسان واحد برای اطلاع رسانی در حج آینده را یادآور شد و در ارتباط با نحوه اطلاع رسانی به حجاج از طریق برنامه های رسانه ملی و راهکارهای کاهش سرانه عوامل برخی سازمان ها و ارگانهای مرتبط با عملیات حج توصیه هایی ارائه کرد.
این نشست با گزارش حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی معاون عتبات سازمان حج و زیارت در ارتباط با سفر هفته گذشته خود به عتبات عالیات باهدف رفع مشکلات سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه در عراق ادامه یافت.
وی گفت: در این سفر مشکلاتی که از طریق مسئولان دست اندرکار حوزه عنوان و یا در جلسات کارشناسی احصاء شده بود درنشست با مسئولان سازمان حج و زیارت، بعثه مقام معظم رهبری و امور خارجه در شهرهای کربلا و نجف و مسئولان عراقی مورد رسیدگی قرار گرفت و بسیاری از موارد رفع شد. همچنین مواردی که در داخل از مشکلات کاروان های زیارتی و زائران هنگام عبور از مرز گزارش شده بود، پیگیری و رفع شد.
حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز این سفر را در راستای کاهش مشکلات سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات مثبت ارزیابی کرد و از معاونین توسعه سازمان حج و زیارت و بعثه و معاون عتبات سازمان حج خواست موضوع ثبت دفتر نمایندگی این سازمان در عراق را پیگیری و اقدامالات لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/

پژوهشیار