مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران؛

دغدغه‌ای در تامین کالاهای اساسی در کشور نداریم

1401/09/28 - 11:18 - کد خبر: 83602
کالای اساسی

نصر: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بدون هیچ دغدغه‌ای کالاهای اساسی برای کشور تامین شده است.

به گزارش نصر، سیدسعید راد، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت بدون هیچ دغدغه‌ای کالاهای اساسی تأمین شده است و تا پایان شهریور به واردات روغن نیاز نداریم، همچنین برنج با انواع قیمت تأمین شده است.
وی در رابطه با ارزان‌سازی سفره مردم گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال این مهم را اجرایی کنیم.
راد تصریح کرد: در کشت قراردادی با تمام مشکلات و موانع توانستیم با کشاورزان قرارداد منعقد کنیم، میانگین کشت قراردادی در سال گذشته پنج هکتار اعلام شده بود اما امسال به ۹ هکتار رسیده‌ایم و با استفاده از سیستم سامانه‌ای، آمار میزان کشت دقیق‌تر شده است.
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای حمل و نقل محصولات کشاورزی در کشت قراردادی برای هر کیلوگرم یکصد تومان کرایه حمل در نظر گرفته‌ایم تا کشاورزان دغدغه حمل از مزرعه تا انبار دپو را نداشته باشند.
وی افزود: امسال ۸۳ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اعتبار هزینه شده که به اندازه کل اعتبار پنج سال گذشته بوده است، همچنین خرید تضمینی کلزا در استان‌ها انجام شده است و هیچ کشاورزی طلبکار خرید تضمینی کلزا نیست.
راد در پایان گفت: از رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی و همکاران این بخش تشکر می‌کنیم که برای اطلاع‌رسانی در ستاد و استان‌ها نهایت همکاری را کرده‌اند. 
انتهای پیام/

پژوهشیار