امام جمعه تبریز:

وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد بنیادین نظام اسلامی است

1401/09/28 - 10:18 - کد خبر: 83588
حجت الاسلام آل هاشم، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم

نصر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: وحدت حوزه و دانشگاه راهبرد بنیادین نظام اسلامی است و باید فعالان این دو بخش توجه ویژه به این موضوع داشته باشند.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم در نشست شورای مرکزی دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت حوزه و دانشگاه را راهبرد جدی در تعالی و تداوم انقلاب اسلامی دانست و افزود: حوزه و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند و دائمی بودن دبیرخانه فرصت مغتنمی برای فعالیت‌های مختلف با این هدف است، که باید با جدیت دنبال شود.
وی وحدت و حوزه دانشگاه در پویایی نظام جمهوری اسلامی ایران را بسیار موثر برشمرد و اظهار کرد: سیاست گذاران و برنامه ریزان در دولت و فعالان سیاسی و اجتماعی باید وحدت و همگرایی در دانشگاه و حوزه را راهبرد بنیادین بدانند و به درستی آن را بشناسند، نه اینکه این مقوله فقط یک روز در تقویم بوده و به سادگی از کنار آن گذشت.
آل هاشم ادامه داد: همه روزها می‌توانند از روزهای به یاد ماندنی باشند، ولی گاه رویدادهای مهمی سبب می‌شود تا یک روز برای همیشه در طول تاریخ ماندگار بماند و شایسته است که بیشتر در این باره کار شود.
وی با تاکید بر اینکه باید حوزه و دانشگاه در رسیدن به ادبیات و فضای گفتمانی مشترک و قابل فهم بکوشند، یادآور شد: باید توجه داشت فقدان ادبیات و فضای گفتمانی مشترک موجب ایجاد فاصله و سوء تفاهم می‌ شود.
آل هاشم با تاکید بر اینکه هر دو نهاد حوزه و دانشگاه باید یکدیگر را به رسمیت بشناسند و وجود هر یک را برای اداره جامعه لازم و ضروری بدانند، افزود: این دو نهاد مقدس در عمل باید همکاری و هماهنگی های لازم بین خود را بیش از پیش افزایش دهند.
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی هم در این نشست با بیان اینکه در راستای وحدت فکری و وحدت در هدف، گام‌های بزرگی میان حوزه و دانشگاه صورت گرفته است، گفت: در زمینه‌ پایان نامه‌های مشترک فرصت مطالعاتی در حوزه و دانشگاه، مبادله استاد و دانشجو، راهنمایی پایان نامه ها، انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی دو جانبه جای کار بسیار دارد.
حجت الاسلام محمد انوری ادامه داد: دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه آذربایجان شرقی در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران حوزه و دانشگاه برای اهتمام به تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه، تحت اشراف نماینده ولی فقیه در استان و با حضور نمایندگانی از حوزه و دانشگاه در محل دانشگاه تبریز به فعالیت خود ادامه می‌ دهد.
وی افزود: تاسیس اندیشکده، تاسیس قرارگاه جهادی شهید مفتح، افکارسنجی نگرش حوزویان و دانشگاهیان، تولید محتوا برای قرارگاه‌های رسانه‌ای از برنامه‌های آینده این دبیرخانه است.
۲۷ آذر سالروز شهادت دکتر محمد مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار