خبر/

بازسازی کوره یکی از بزرگترین واحدهای تولید شیشه کشور با توان داخلی

1401/09/27 - 15:34 - کد خبر: 83536
شیشه

نصر: کوره و خط تولید یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید شیشه کشور که در مراغه قرار دارد، با تکیه بر توان متخصصان داخلی و در مدت زمانی کمتر از روال معمول بازسازی شد.

به گزارش نصر، مدیر این کارخانه که سالانه ۲۰۰ هزار تن شیشه جام، رفلکس و آینه تولید می‌کند، روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کوره پس از ۱۳ سال کار فرسوده شده بود که توسط مهندسان داخلی و با ۱۵ میلیون دلار هزینه ارزی و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه ریالی به چرخه تولید برگشت.
«روح‌الله کرمیان» افزود: بازسازی این کوره و خط تولید در بیشتر موارد ۱۸۰ روز طول می‌کشد اما این کوره و خط تولید آن با ۶۰ هزار نفر روز کار ظرف مدت ۱۲۰ روز بازسازی شد.
وی ادامه داد: تعمیرات کلی سخت‌افزاری و نرم‌افزادی شامل بازسازی استراکچر فلزی، قسمت آجری کوره، بازسازی صفر تا ۱۰ الکتریکال، مکانیکال و ربایتک خط جهت بهبود راندمان و کیفیت محصول انجام شد.
این مجموعه بخش خصوصی که در مراغه برای حدود دو هزار نفر اشتغال ایجاد کرده، ۱۵ درصد نیاز کشور به شیشه جام، رفلکس و آینه را تامین می‌کند.
این شرکت دارای استاندارد جهانی است و بر همین اساس محصولات تولیدی آن به کشورهای اروپایی، آمریکای جنوبی، آسیای میانه و چین و شرق آسیا هم صادر می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار