خبر/

یلدای مهر و مهارت در تبریز برپا شد / سفره آموزش و مهارت در نکوداشت شب یلدا برای فرشتگان زمینی

1401/09/27 - 10:58 - کد خبر: 83478
مصاحبه

نصر: اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با مشارکت بخش خصوصی و آموزشگاه های آزاد زیر مجموعه این اداره کل به مناسبت فرا رسیدن طولانی ترین شب سال، برنامه یلدای مهر و مهارت ویژه یکصد فرشته زمینی دختر و پسر با رویکرد آموزش، توانمندسازی و  امیدآفرینی به آینده را برگزار کرد.

به گزارش نصر، علی مشایخی در گفتگو با نصر با اشاره به اینکه برنامه یلدای مهر و مهارت ابتکاری بود که به همت آموزشگاه های ازاد زیر مجموعه اداره کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: این آموزشگاه ها از باب مسئولیت اجتماعی با رویکرد توانمند سازی و ایجاد امید برای کودکان بی سرپرست و بدسرپرست که از  موسسات خیریه مردم نهاد  تحت نظر سازمان بهزیستی و چندی از کودکان تحت حمایت کمیته امداد حضور یافته بودند، مراسم یلدای مهر و مهارت را برپا کردند.
وی با اشاره به شناسایی صد کودک بین ۷ تا ۱۴ سال دختر و پسر در راستای استعدادیابی، استعدادسنجی و آشنایی با کسب و کارهای خرد برای انتخاب مسیر شغلی، ادامه داد: این کودکان در سالن مجتمع فنی وحرفه ای شماره ۳ تبریز که بیش از ۱۵ غرفه و بالغ بر ۱۷ آموزشگاه حاضر بود شرکت کردند‌.
مدیر کل فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی اضافه کرد: آموزشگاه های ازاد تنها یک مشت از هزاران ظرفیت فنی و حرفه ای هستند که اعلام کردند برای اموزش و توانمندسازی این کودکان  از محل مسئولیت اجتماعی خودشان حمایت لازم را انجام خواهند داد.
وی با اشاره به اجرای برنامه های شاد و متنوع برای فرشته های زمینی در این مراسم، افزود: این کودکان با تمام عزت نفسی که دارند به توجه و حمایت نیاز دارند و  اماده ایم در شب نکوداشت سنت های یلدا فضای خوبی برای کودکان فراهم کنیم و فرصت های اموزشی و کسب و کار ایجاد کنیم.
وی افزود: رسالت ما آموزش مهارت محور و آموزش منجر به اشتغال است و کسی که از درب فنی و حرفه ای خارج می شود، اگر توانمند باشد مجهز به سلاح اشتغال می شود.
مشایخی ادامه داد: در نمایشگاه یلدای مهر و مهارت ، ۱۵ غرفه بالغ بر ۱۷ اموزشگاه در حوزه های صنایع دستی، نقاشی، هنر، صنایع غذایی، رباتیک، تعمیر تلفن همراه و موسیقی حاضر شدند و همچنین از خیرین دعوت می کنیم در محلمی که اشتغال و اموزش است و می خواهیم کمک کودکان باشیم، حاضر شوند و همراه ما باشند.
انتهای پیام/

پژوهشیار