مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل؛

اردبیل در نصب کارتخوان مطب پزشکان رتبه دوم را دارد

1398/09/11 - 14:14 - کد خبر: 8343
کارتخوان

نصر: مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با 53 درصد نصب کارتخوان در مطب پزشکان رتبه دوم کشور را به دست آورده است.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، رسول نوع‌پرور در نشست با مسئولان دستگاه قضایی و علوم پزشکی استان اردبیل اظهار کرد: به دنبال اجباری شدن نصب کارتخوان در مطب پزشکان فعالیت‌های خوبی در چند ماه اخیر انجام شده به طوری که بعد از استان قم با 58 درصد در استان اردبیل پزشکان با نصب کارتخوان توانستند ضمن تمکین به قانون با 53 درصد نصب دستگاه رتبه دوم را به دست آورند.

وی با قدردانی از همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی استان اردبیل در همکاری و مساعدت برای عملیاتی شدن این برنامه در مطب پزشکان خاطرنشان کرد: مالیات پزشکان در ردیف مالیات مستقیم و مشاغل قرار دارد که در سه سال اخیر بیش از 37 میلیارد تومان سالانه مالیات از صنف پزشکان دریافت شده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل افزود: صنف پزشکان در برخی از سال‌ها در استان اردبیل تا 2.5 برابر میانگین کشوری پرداختی مالیات داشتند که این نشان از همکاری خوب آنها با جامعه شریف پزشکی با اداره کل امور مالیاتی است.

نوع‌پرور به ضریب اعمال مالیات در قبال درآمد پزشکان اشاره کرد و گفت: تنها 30 درصد درآمد پزشکان مشمول مالیات بوده و 70 درصد معاف از مالیات هستند به طوری که نرخ مالیات برای جامعه پزشکی تا 50 میلیون تومان 10 درصد، 100 میلیون تومان 20 درصد و بالاتر از آن 25 درصد در نظر گرفته شده در حالی که در حقوق کارکنان این نرخ مالیاتی برای همه حقوق بین 15 تا 35 درصد است.

وی ادامه داد: اداره امور کشور در سال‌های اخیر وابسته به درآمدهای مالیاتی بوده و قانونگذار در مفاد قانونی به شکل صریح فرار مالیاتی را جرم تلقی کرده و در این شرایط کسی حق ندارد از پرداخت مالیات سرباز بزند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل افزود: در نشست اخیر مسئولان مالیاتی که با حضور رئیس پلیس مبارزه با فساد اقتصادی و معاون وزیر اطلاعات برگزار شد، بر اجرای قانون تاکید شد تا نظام مالیاتی در انجام وظیفه قانونی خود کوتاهی نکرده و در اجرای حکم قانونی نیز متولیان ساعی باشند.

نوع‌پرور ایجاد بسترهای مناسب را برای همکاری شایسته مودیان در پرداخت مالیات ضروری خواند و بیان کرد: سال گذشته در کشور 97 درصد و در استان اردبیل نیز 98 درصد درآمدهای مالیاتی محقق شد به طوری که ما در همین استان 97 میلیارد تومان وصول عوارض را به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری پرداخت کردیم.

وی از وصول 370 میلیارد تومانی مالیات استان خبر داد و تصریح کرد: این مبلغ در اختیار کمیته تخصیص استان قرار گرفته تا صرف بودجه عمرانی شود.

بنا به این گزارش، مدیر کل امور مالیاتی استان اردبیل اظهار کرد: امسال مجلس بودجه مالیاتی کشور را 140 هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و این در حالی است که رقم پیش‌بینی شده 25 درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد که در استان اردبیل نیز منابع درآمدی از مالیات 490 میلیارد و 200 میلیون تومان تعیین شده که این میزان در قیاس با سال گذشته 32.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

نوع‌پرور افزود: قانونگذار افزایش مالیات مشاغل را به طور میانگین تا 10 درصد اعمال کرده که در این حوزه ما 820 میلیارد تومان وصولی درآمد داشتیم که در هشت ماهه امسال این میزان جذب درآمد مالیاتی 14.5 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: سهم کشوری به طور میانگین در وصول مالیات‌های مشاغل 10 درصد است که استان اردبیل از این لحاظ در تراز بالاتری قرار دارد.

انتهای پیام/

پژوهشیار