نائب رئیس اتحادیه صنف صوت، تصویر و موبایل تبریز مطرح کرد:

فعالیت 800 موبایل فروشی دارای پروانه در تبریز / تنها در منطقه منبع تبریز 150 مغازه موبایل فروشی وجود دارد

1401/09/26 - 15:45 - کد خبر: 83413
بازار موبایل

نصر: نائب رئیس اتحادیه صنف صوتی، تصویری و موبایل تبریز گفت: تقریبا یک هزارو ۲۰۰ نفر دارای پروانه کسب در این صنف می باشند که این رقم زیادی است و یک هزار و ۸۰۰ نفر در حال دریافت این پروانه هستند.

به گزارش نصر، "فرزاد ربیعی" با حضور در تحريریه نصر با اشاره به موقعیت صنف صوتی، تصویر و موبایل تبریز در جامعه، گفت: در سطح شهر یک هزار و ۲۰۰ صنف دارای پروانه کسب است که ۴۰۰ مجوز مختص صنف صوتی و تصویری و ۸۰۰ مجوز آن به صنف موبایل فروشان اختصاص یافته  است.
وی ادامه داد: به دلیل حساسیت شغلی در صنف صوت، تصویری و موبایل لزوما اصناف باید باسواد، تحصیل کرده و قشر جوان باشند و غالبا سواد این صنف چه در دانشگاه ها در رشته الکترونیک و چه تعمیرات موبایل تدریس می شود. 
نائب رئیس اتحادیه در خصوص وضعیت اتحادیه صنف صوتی و تصویری و موبایل تبریز، توضیح داد: در انتخابات هیات مدیره این اتحادیه مشارکت بسیار عالی بود و به دلیل تنوع اصناف، هیات مدیره از پنج به هفت نفر افزایش یافت که شامل رئیس اتحادیه، نائب رئیس اول، نائب رئیس دوم، دبیر اتحادیه، خزانه دار، دو نفر عضو هیات مدیره که تمام منتخبان جزو نیروی جوان هستند و مدیریت را از حالت سنتی خارج کرده و ایده های مدرن را در پی دارد.
ربیعی ادامه داد: در پی جلوگیری از قاچاق کالا باید تمام خریداران از اصناف معتبر و شناخته شده خرید و فروش کنند تا در بحث وکالت و رجیستری لوازم الکترونیکی خود با مشکل مواجه نشوند.
وی گفت: در خانه ی هر ایرانی استفاده از موبایل و تلوزیون به یک اصل جداناپذیر تبدیل شده است به عنوان مثال در منطقه منبع عباسی ۱۲۰ مغازه موبایل فروشی وجود دارد که ۳۷ مغازه دارای پروانه کسب است و این نشانگر تبدیل شدن موبایل به کالای فراگیر است.
وی ادامه داد: هیات مدیره جدید اتحادیه صنف صوتی تصویری بر این معتقد است که فروشندگان دارای سواد کافی باشند به طوری که یک کمیسیون آموزشی در نظر گرفته شده است و در صورت عدم سواد فروشندگان صنف موبایل با گذراندن دوره آموزسی در فنی حرفه ای و کسب مدرکی که یکی از الزامات دریافت پروانه کسب و کار است اخذ پروانه صورت می‌گیرد.
ربیعی در خصوص شکایات اتحادیه توضیح داد: صنف موبایل فروشی بین اصناف دارای بیشترین شکایت مردمی است که هیات مدیره جدید در صدد کاهش این شکایات می باشد.
وی ادامه داد: در این صنف اصلی ترین شاخه که حائز اهمیت است حوزه شکایات مردمی می باشد که جهت رفع این مشکل قاضی استیجاری هم کارساز است.
نائب رئیس اتحادیه استفاده از پتانسیل فارغ التحصیلان برق و الکترونیک که دارای سرمایه نیستند را یکی از مهم ترین کارهای اتحادیه تلقی کرد و ادامه داد: با معرفی این اشخاص به پارک علم و فناوری از فرصت های موجود استفاده شود که از قضا رئیس پارک علم و فناوری استان در این راستا نظر مساعدی را نشان داده است، این جوانان خلاق با معرفی نامه اتحادیه صنف صوتی و تصویری و موبایل در پارک علم و فناوری مستقر می شوند.
ربیعی در بحث حمایت از مصرف کننده و فروشنده ادامه داد: از خریداران خواهشمندیم از فروشگاه های معتبر خریداری کنند. 
انتهای پیام/

پژوهشیار