معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد:

طرح پیشنهاد وزارت بهداشت برای تبدیل وضعیت نیروهای طرحی دوران کرونا بدون آزمون

1401/09/26 - 14:24 - کد خبر: 83411
پرستار

نصر: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرح پیشنهاد برای تبدیل وضعیت نیروهای طرحی دوران کرونا بدون آزمون در قالب طرح ساماندهی کارکنان دولت با حمایت مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش نصر، بهروز رحیمی افزود: برای جبران کمبود نیروی ناشی از بازنشستگی همکاران و برای تأمین نیروی موردنیاز پروژه‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی قابل‌افتتاح تا پایان سال به بیش از یکصد هزار نیرو نیازمندیم که امیدواریم سازمان برنامه‌ و بودجه و سازمان اداری استخدامی نگاه ویژه‌ای به حوزه سلامت مردم داشته باشند و مجوز موردنیاز برای آن را به وزارت بهداشت اختصاص دهند.
وی اظهار داشت: در برخی از حوزه‌ها ممکن است با تراکم نیرو روبرو باشیم درحالی‌که در حوزه‌های دیگر کمبود نیرو وجود داشته باشد که در حال بازطراحی در نوع و چیدمان نیروها و بازتوزیع آن‌ها هستیم.

وزارت بهداشت با تعدیل نیرو در هر شکلی مخالف است
رحیمی ادامه داد: اتمام دو هزار پروژه بهداشتی را تا پایان سال در دستور کار داریم و اعتقاد داریم پروژه‌های عمرانی نیمه‌ تمام حوزه بهداشت نباید بر زمین بماند بلکه با تکمیل هرچه سریع‌تر آن باید دغدغه مردم را مرتفع و نیازهای آن‌ها در حوزه بهداشت را برطرف کنیم.
به گفته معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، در تلاش هستیم که فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ارتقا حوزه بهداشت و نظام شبکه حتماً انجام‌شده و امیدواریم که با حمایت دولت منابع مناسبی برای آن تأمین شود و انتظار داریم که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در اختصاص مالیات دخانیات به حوزه سلامت در بودجه سال ۱۴۰۲ اقدامات لازم را انجام دهند.
وی ضمن اشاره به این‌که استراتژی و تمرکز وزارت بهداشت به حوزه بهداشت است، اظهارداشت: نظام توزیع نیروی طرح در حوزه پزشکی، بهداشت‌محور است.
رحیمی تاکید کرد: ملاک استخدام در وزارت بهداشت پست‌های سازمانی خالی نیست بلکه ملاک نیاز واقعی استان‌ها و حوزه‌های مختلف است و وزارت بهداشت با تعدیل نیرو در هر شکلی مخالف است.
وی همچنین توسعه زیرساخت‌های علمی و آمورشی را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی، گفت: زیرساخت‌های آموزشی نظام سلامت چه در حوزه دانشگاهی و چه در حوزه مراکز آموزشی درمانی نیازمند توسعه هستند که به طبع نیاز به تأمین فضای خوابگاهی برای دانشجویان نیز افزایش می‌یابد.
رحیمی نگاه مدیریتی در حوزه منابع انسانی را نیازمند تغییر دانست و اظهار داشت: باید از سرمایه‌های انسانی موجود استفاده بهینه صورت گیرد و مسیر ارتقای شغلی کارکنان تسهیل شده و به رفاهیات پرسنلی توجه ویژه شود چراکه تکریم کارکنان نظام سلامت منجر به ارتقا انگیزه و درنتیجه خدمت بهتر به مردم و جامعه می‌شود.
 انتهای پیام/

پژوهشیار