استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

ضرورت تکمیل پایاب سد قلعه‌چای عجب‌شیر

1401/09/24 - 15:15 - کد خبر: 83283
سردار زین العابدین رضوی خرم

نصر: استاندار آذربایجان شرقی بر تکمیل پایاب سد قلعه‌چای عجب‌شیر حداکثر تا پایان شهریور 1402 تاکید کرد و گفت: پایاب این سد حدود 15 سال است که تکمیل نشده و در نتیجه در حد هزینه ای که صرف شده از این سد استفاده نمی شود و مدیریت آبی شهرستان چندان مطلوب نیست.

به گزارش نصر، عابدین خرّم، پنجشنبه، 24 آذرماه، در جلسه شورای اداری شهرستان عجب‌شیر که در پایان سفر کاری مدیران استان به این شهرستان برگزار شد، افزود: باید تلاش کنیم حداکثر تا پایان شهریور 1402 پایاب سد قلعه‌چای تکمیل و مشکل آبی شهرستان در بخش صنعت، کشاورزی و شرب حل شود.
وی، شهرستان عجب‌شیر را از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار استان و از مراکز عمده تامین نیروی انسانی عنوان کرد و گفت: این شهرستان در دفاع از مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی سربلند است.
خرّم با تاکید بر اینکه روزمرگی و رفع تکلیف از خطوط قرمز دولت سیزدهم است، گفت: چهره اقتصادی شهرستان عجب شیر نسبت به گذشته باید تغییر یابد و دولت به کمک مردم از فرصت های پیش رو استفاده کرده و ظرفیت های بومی را شکوفا کند.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مدیران شهرستان نسبت به برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم بیشتر تلاش کنند تا برای مردم، تغییر رفتار مثبت مدیران نسبت به قبل کاملا ملموس باشد.
وی اذعان کرد: تکریم ارباب رجوع، پیگیری و رفع مسائل مردم و در نهایت جلب رضایت آنها جزو اصلی ترین خواسته ها و سفارش های رئیس جمهور است که در ارزیابی دستگاه ها نیز لحاظ می‌شود.
خرّم ابراز کرد: اگر مشارکت و اعتماد مردم را می خواهیم باید ارتباطات مردمی را بیش از پیش تقویت کنیم.
استاندار آذربایجان‌ شرقی همچنین با تاکید بر تکمیل طرح کنارگذر این شهرستان بیان کرد: تکمیل طرح‌های حوزه راهداری به عنوان یکی از مطالبه‌های مردم شهرستان باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و عقب‌افتادگی این بخش جبران شود.
وی ادامه داد: در حوزه تعلیم و تربیت نیز تکمیل پنج مدرسه نیمه‌تمام شهرستان باید در اولویت قرار گیرد و اعتبار مورد نیاز برای آنها تامین شود زیرا نوسازی مدارس همواره مورد تاکید دولت قرار دارد.
به گفته وی در حوزه ورزش نیز برای سالن ورزشی نیمه‌تمام این شهرستان در سفر رییس‌جمهور به استان، اعتباری اختصاص یافته است که بر اساس آن پنج میلیارد تومان تا پایان سال جاری به این سالن اختصاص می‌یابد.
وی از رییس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خواست تا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان را در این شهرستان تشکیل دهد و در خصوص تامین منابع مالی برای بخش صنعت نیز بیان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ از محل منابع سال جاری به زودی واگذار می‌شود و از این محل می‌توان تسهیلاتی را در اختیار صنایع شهرستان قرار داد.
وی ادامه داد: مشکلات هشت واحد راکد این شهرستان نیز باید احصا شود و در صورتی که مشکل آنها نبود نقدینگی باشد، می‌توان آن را تامین کرد.
استاندار آذربایجان‌شرقی حل اختلاف بین دو واحد تولیدی فولاد در این شهرستان با وساطت مسئولان مربوطه را خواستار شد و افزود: واحد فعال نباید به خاطر کمبود برق تعطیل و ۴۳۰ شاغل در این مجموعه با مشکل بیکاری مواجه شوند.
فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از وضعیت کلی شهرستان پرداخت و گفت: با توجه به پتانسیل های موجود اولویت های اصلی شهرستان، کشاورزی، صنعت و بعد از آن گردشگری است.
جعفر قادری، با اشاره به وجود شهرک و ناحیه صنعتی در عجب شیر توضیح داد: تعداد 65 واحد تولیدی و صنفی با یک هزار و 600 نفر نیروی کار در شهرستان فعالیت می کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار